Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ I Birinci düzey EM 205 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CELAL YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin genel amacı öğrencilere Mühendislik Matematiği temellerini vermektir. Bu derse katılan öğrenciler vektör analizini, koordinat sistemlerini, gradyent, diverjans ve rotasyoneli, Diverjans ve Stokes teoremlerini, sıfır özdeşlikleri ve Helmholtz teorisini öğrenebileceklerdir.  
Dersin tanımı Vektör analiz, koordinat sistemleri, gradyent, diverjans, rotasyonel, Diverjans ve Stokes Teoremleri, Sıfır Özdeşlikleri, Helmholtz Teoremi.

Dersin içeriği
1- Vektor Analiz
2- Vektor Analiz
3- Vektor Analiz
4- Koordinat Sistemleri
5- Koordinat Sistemleri
6- Koordinat Sistemleri
7- Gradyent, Diverjans ve Rotasyonel İşlemleri
8- Gradyent, Diverjans ve Rotasyonel İşlemleri
9- Gradyent, Diverjans ve Rotasyonel İşlemleri
10- Diverjans ve Stokes Teoremleri
11- Diverjans ve Stokes Teoremleri
12- Diverjans ve Stokes Teoremleri
13- Sıfır Özdeşlikleri
14- Helmholtz Teoremi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Vektör analiz problemlerini çözebilecektir.
2- Koordinat sistemleri problemlerini çözebilecektir.
3- Gradyent, Diverjans ve Rotasyonel işlemlerini gerçekleştirebilecektir.
4- Diverjans ve Stokes teoremlerini vektör alan problemlerinde kullanabilecektir.
5- Sıfır özdeşliklerini tanımlayabilecek ve açıklayabilecektir.
6- Helmholtz teoremini açıklayabilecek ve tanımlayabilecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 14 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erwin Kreyszig, Advanced Engineering Mathematics, John Wiley and Sons.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar