Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > VİRAL AŞILAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VİRAL AŞILAR Üçüncü düzey MİK 614 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Nurettin ÇANAKOĞLU
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Viral hastalıklara karşı bağışıklık kazandırılması, aşı üretimi ve aşı çeşitlerini kapsamaktadır.
Dersin tanımı Viral hastalıklara karşı bağışıklık kazandırılması, aşı üretimi ve aşı çeşitlerini kapsayan teorik ve uygulamalı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Viral hastalıklara karşı bağışıklık - Viral hastalıklara karşı bağışıklık (Demo)
2- Konvansiyonel aşılar- Konvansiyonel aşılar (Demo)
3- Attenue canlı virus aşıları-Attenüasyon yöntemleri (Demo)
4- Attenue canlı virus aşıları-Attenüasyon yöntemleri (Demo)
5- İnaktif aşılar-İnaktivasyon yöntemleri
6- İnaktif aşılar-İnaktivasyon yöntemleri
7- İnaktif aşılar İnaktivasyon yöntemleri
8- Yeni nesil aşılar -İmmunizasyon yolları ve uygulama
9- Sentetik peptit aşılar-İmmunizasyon yolları ve uygulama
10- Subunit aşılar-İmmunizasyon yolları ve uygulama
11- DNA aşıları-İmmunizasyon yolları ve uygulama
12- Anti-idiyotip aşılar-İmmunizasyon yolları ve uygulama (Demo)
13- Farklı aşı sınıflarının karşılaştırılması-Farklı aşı sınıflarının karşılaştırılması (Demo)
14- Aşılama politikası-İmmunizasyon yolları ve uygulama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Viral hastalıklarda aşılamanın yeri ve öneminin kazandırılması
2- Viral aşılar ve çeşitleri hakkında bilgi verilmesi
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 12 36
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     199
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aşı kitabı- Selim BADUR, Mustafa BAKIR
Yardımcı Kaynaklar Aşılar Hazırlama Teknikleri Avantaj ve Dezavantajları-Mustafa ARDA

Ders ile ilgili dosyalar