Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAĞDAŞ SANAT VE ELEŞTİRİSİ-I |
İkinci düzey |
HEY409 |
|
7 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, anlatım, tartışma
|
Dersin amacı
|
Modernizm ve modern sanat olgularını kavratmak. Sanatın değişen hayat biçimleriyle ilişkisini kurabilme yeteneği kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Modernizm ve modern sanat olgularının döneme ait olaylar ve sanat akımlarıyla açıklanarak tartışılması.
|
1- |
Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme
|
2- |
Modernizm ve modern sanat olgularına genel giriş. Neoklasisizm, Romantizm, Realizm modern sanata doğru genel giriş.
|
3- |
Empresyonizm, Post-Empresyonizm
|
4- |
Primitivizm
|
5- |
Ekspresyonizm (Fovizm, Die, Brücke, Der Blaue Reiter)
|
6- |
Kübizm
|
7- |
Fütürizm
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Soyut sanatın öncüleri: Kandinsky, Malevich, Brancusi, Theo van Doesburg, Mondrian
|
10- |
Konstrüktivizm
|
11- |
Bauhaus
|
12- |
Dada
|
13- |
Sürrealizm
|
14- |
Abstract Ekspresyonizm
|
15- |
Pop Sanat / Yeni Gerçekçilik
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Modern sanat hakkında bilgi sahibi olur, araştırma yapar, önemli sanat olaylarını ve sanatçıları öğrenir.
|
2- |
Sanatın temel kavramları ve modern sanat akımları arasında ilişki kurar.
|
3- |
Toplumsal ve siyasi değişimlerin sanattaki yansımalarını fark eder.
|
4- |
Modern sanat akımlarının ortaya çıkışını, gelişimini ve sosyal yaşamı nasıl etkilediğini anlatır, örnekler verir.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
48
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ahu Antmen, “20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar”, Sel Yayıncılık, 2014.
Norbert Lynton, “Modern Sanatın Öyküsü”, Remzi Kitabevi, 2015.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Stephen Farthing, “Sanatın Tüm Öyküsü”, Hayalperest Yayınları, 2014.
Charles Harrison, Paul Wood, “Sanat ve Kuram 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi”, Küre Yayınları, 2016.
Enis Batur, “Modernizmin Serüveni”, Alkım Yayınları, 2004
|
|