Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RESİM ANATOMİSİ |
Birinci düzey |
RESTS022 |
|
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik Anlatım ; Uygulama/ Alıştırma ; İnteraktif Sunum ;Soru - Cevap ; Tartışma ; Gözlem ; Boyutlu Modelaj
|
Dersin amacı
|
fizyolojik yapılarının tanıtılmasını. İskelet ve kas yapısının inceleyerek, değişik pozisyonların boyutsal ve açısal ilişkilerini, kafatası bölümlerini, eklemlerin yapısal özelliklerini ve hareket sınırlılıklarının gösterilmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Tıp anatomisinin görünen dış yüzeye yansıması. Kas-iskelet yapısının, deri altındaki yapının oluşturduğu kontur ve formların, vücudu oluşturan kemik, kas ve eklemlerin durağan ve hareket halindeki duruşları ve birbirleriyle olan ilişkilerine ilişkin gözlemlerin, iç ve dış form ilişkilerinin, yüzün karakteristik duruş özelliklerinin, vücudun jest ve mimikleri oluşturan yapısal özelliklerinin desen uygulaması içinde incelenmesi
|
1- |
Anatomiye giriş, Anatominin sanattaki yeri ve önemi . Antropometri, kanon, altın oran ve perspektif . Proporsiyonlar (Oranlar); Antik kanonlar, erkek, kadın ve çocuk figüründe proporsiyonların anlatılması
|
2- |
İnsan vücudunun yapısı ve bölümlerinin anlatılması . İnsan vücudundaki kemiklerin ve kasların anatomik terimleri. İnsan vücudunun hareketini sağlayan sistemlerin anlatılması.
|
3- |
Alt ekstremite anatomik yapısı ve oransal özellikler . Bacak ve ayak kemikleri ve kaslarının tanıtılması.
|
4- |
Üst ekstremite anatomik yapısı ve oransal özellikler . Kol, önkol ve el kemikleri ve kaslarının tanıtılması.
|
5- |
Göğüs, karın ve pelvis ve columna vertebralis’in yüzeySel anatomisi. Omurga, Toraks, Pelvis, Omur kemiklerin anlatılması.
|
6- |
Gövdenin bölümleri ve hareketleri. Toraks kasları, karın kasları,sırt kasları, koltukaltı kaslarının anlatılması.
|
7- |
Ayak, bacak, el kol ve gövde bölümlerinin plastelin ile 3 boyutlu çalışma.
|
8- |
VİZE SINAVI
|
9- |
Baş-Boyun anatomik yapısını artistik anatomi açısından incelenmesi. Başın beyin ve yüz kısmı. Kafa tasının kemik yapısı, kas yapısı, ölçüleri ve formu .
|
10- |
İç ve dış form ilişkilerinin yapısal özelliklerinin incelenmesi. Desen dersi içerisinde anatomik etüdler ve Artistik çizimler yapabilmelerini sağlamak
|
11- |
Vücudun organlarının iz düşümlerini tanıma ve uygulama. Farklı duruşlarda insan vücudunun incelenmesi.
|
12- |
Ayakta duran, oturan ve uzanmış erkek ve kadın figürlerinde anatomik özelliklerin incelenmesi
|
13- |
Sanatsal anatomide insan başında ve figüründe rakursinin incelenmesi
|
14- |
Başının çiziminde yaş ve cinsiyet farklılıkları ve kafatası ölçümleri. Yüzdeki oranlar ve yüz estetiği, duyu organları anatomik yapısı.
|
15- |
İnsan figüründe jest ve mimiklerin incelenmesi
|
16- |
FİNAL SINAVI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler sanatsal açıdan insan bedenine ait anatomik yapıya ilişkin temel bilgileri öğrenir
|
2- |
İnsan vücudunda yaş ve cinsiyete bağlı olarak oluşan fizyolojik ve oransal farklılıkları bilir
|
3- |
Sanatsal anatomide kullanılan terimleri öğrenir. Önemli kemik ve kasların Latince ifadelerini bilir.
|
4- |
Figüratif çalışmalarda kullanılabilecek, insan bedenine ait oranlar ve ölçüleri bilir ve gerektiğinde kullanır.
|
5- |
Artistik çizimlerle anatomik etüdler yapar. İnsan vücudundaki kas ve kemik yapısını bilir
|
6- |
Hareket ve yük anında figürün dengesi konusunda bilgi edinir. Hareketli desen çizimlerinde bunları kullanır.
|
7- |
Yüz mimikleri temelini öğrenir ve gerektiğinde kullanır.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
|
|
4- |
İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
|
|
5- |
Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
|
|
6- |
İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
7- |
İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
|
|
8- |
İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
|
|
10- |
İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
|
|
11- |
Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
2
|
1
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
3
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
3
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
55
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
YOK
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dere F, Oğuz Ö. Artistik Anatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, Adana,1996 ; John S. P. Lumley. Surface Anatomy, The Anatomical Basis of Clinical Examination, 3rd Edition Churchill Livingstone. 2002 Stanyer P, Flint T. Anatomy For the Artist, The Dynamics of The Human Form. Alfa Yayınları 2008 Parramon Editoriyal. Sanatsal Anatomi Tekniklerine Dair Her Şey. İnkılap Yayınevi, 2011; AKPINAR Sena, Sanatsal Anatomi Tekniklerine Dair Her Şey. İnkılap Yayınevi, 2011 ; HOGARTH Burne, Sanatsal Anatomi, Engin Yayıncılık, 2005 ; J.M.Parramon, İnsan Figürü Çizimi, Remzi Kitabevi, 1996; J.M.Parramon, Sanatçılar İçin İnsan Anatomisi, Remzi Kitabevi, 2007; J.M.Parramon, Baş ve Portre Çizime Sanatı, Remzi Kitabevi, 1996
|
|