Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarimsal Biyoteknoloji > TÜRK DİLİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK DİLİ-II Birinci düzey TDL 102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEHRA GÜMÜŞ GEMİCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN NESİBE DİDEM KOÇAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Yükseköğrenimini tamamlamış olan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- cümle bilgisi; Türkçede kelime grupları, cümlenin unsurları, cümle tahlili ve uygulaması.
2- Anlatım ve cümle bozuklukları, bunlara dâir örnekler ve metin incelemeleri.
3- Örnek metin incelemesi: hikâye, roman.
4- - Kompozisyonla ilgili genel bilgiler; kompozisyon yazmada kullanılacak plân ve uygulaması, sözlü kompozisyon türleri ve uygulaması.
5- - Örnek metin incelemesi: şiir, hikâye.
6- - Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması. - Yazılı kompozisyon türleri ve uygulaması.
7- - Sınav öncesi genel tekrar, genel değerlendirme.
8- - Sınav öncesi genel tekrar, genel değerlendirme.
9- - Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar (, makale, tebliğ vb.).
10- - Form yazı örnekleri (rapor, tutanak, dilekçe).
11- - Edebiyat ve düşünce dünyası ile ilgili eserlerin okunup incelenmesi ve retorik uygulamaları.
12- - Türk ve dünya edebiyatlarından ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlere dayanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma-yazma yeteneğinin geliştirilmesi, bununla ilgili retorik uygulamaları.
13- - Türkçenin güncel meseleleri ve konu üzerinde tartışmalar.
14- - Retorik uygulama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alan için yazı türlerini ve edebiyatların geniş çeşitlerini tam anlamıyla bilir.
2- Edebiyatın ve edebi türlerin başlıca geleneklerini bilir ve dilin ve türün biçimsel elementlerinin anlamı nasıl şekillendirdiğini anlama yolları geliştirir.
3- Yazmada veya konuşmada anlama, analiz etme ve edebi eserleri yorumlamayı göstermek için, çok çeşitli İngilizce edebi eserleri eleştirel ve yeterli bir şekilde okumak için gerekli yaratıcı ve analitik becerilerine sahiptir.
4- Başlıca eserlerin, dilin geleneklerinin ve İngilizce yazılan edebiyatın, sosyal, kültürel, teorik ve tarihi bağlamda bilgi ve idrâkını gösterir.
5- Edebiyatı ve yazmayı keşfetmede uygun tekniklerin kullanımında yetkindir.
6- Yüksekokullarda edebiyatla ilgili alanlara tam olarak hazırlanabilmek için eleştirel ve yaratıcı yeteneklere sahiptir.
7- Sanat, basın, yayın, gazetecilik, eğitim, iş, çeviri, yaratıcı ve profesyonel yazma gibi edebiyatla ilgili alanlarda işe alınmak için gerekli yetenek, beceri ve niteliklere sahiptir.
8- Dili bir sistem olarak anlar ve dilbilimsel metotları her seviyede kullanarak dilbilim birimlerini çözümleyebilir.
9- Özellikle İngilizce ve Türkçe gibi dillerin doğal yapısının ses bilimsel, biçim bilimsel, söz dizimsel, anlamsal ve edimsel analizini yapabilir.
10- Dilbilimsel teorilerin genel bir anlayışına sahiptir ve dilbilimsel teorileşmenin üzerindeki son tartışmaları takip eder.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bitkisel ve hayvansal tarım üretimin genel prensiplerini bilir
2- Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve teknikleri bilir, inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir
3- Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bitkisel ve hayvansal üretimde kullanabilir
4- Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
5- Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
6- Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
7- Islah çalışmalarını yürütebilir, ıslah çalışmalarında moleküler ve doku kültürü uygulamalarını bilir ve uygulayabilir.
8- Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi için gerekli moleküler teknikleri bilir ve uygulayabilir.
9- Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanında etik ilkelere vakıftır.
10- Bitki, Hayvan ve Mikro organizmalarının biyolojisini, fizyolojisini ve genetiğini bilir
11- Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
12- Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
13- İngilizce literatürü takip edebilecek durumdadır
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 1 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 1 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar akülte ve Yüksekokulları İçin Türk Dili Ders Kitabı Dr. Mehmet Sarı

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  Fakülte ve Yüksekokulları İçin Türk Dili Ders Kitabı Dr. Mehmet Sarı