Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRK DİLİ-II |
Birinci düzey |
TDL 102 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEHRA GÜMÜŞ GEMİCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN NESİBE DİDEM KOÇAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Yükseköğrenimini tamamlamış olan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
cümle bilgisi; Türkçede kelime grupları, cümlenin unsurları, cümle tahlili ve uygulaması.
|
2- |
Anlatım ve cümle bozuklukları, bunlara dâir örnekler ve metin incelemeleri.
|
3- |
Örnek metin incelemesi: hikâye, roman.
|
4- |
- Kompozisyonla ilgili genel bilgiler; kompozisyon yazmada kullanılacak plân ve uygulaması, sözlü kompozisyon türleri ve uygulaması.
|
5- |
- Örnek metin incelemesi: şiir, hikâye.
|
6- |
- Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması. - Yazılı kompozisyon türleri ve uygulaması.
|
7- |
- Sınav öncesi genel tekrar, genel değerlendirme.
|
8- |
- Sınav öncesi genel tekrar, genel değerlendirme.
|
9- |
- Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar (, makale, tebliğ vb.).
|
10- |
- Form yazı örnekleri (rapor, tutanak, dilekçe).
|
11- |
- Edebiyat ve düşünce dünyası ile ilgili eserlerin okunup incelenmesi ve retorik uygulamaları.
|
12- |
- Türk ve dünya edebiyatlarından ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlere dayanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma-yazma yeteneğinin geliştirilmesi, bununla ilgili retorik uygulamaları.
|
13- |
- Türkçenin güncel meseleleri ve konu üzerinde tartışmalar.
|
14- |
- Retorik uygulama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Alan için yazı türlerini ve edebiyatların geniş çeşitlerini tam anlamıyla bilir.
|
2- |
Edebiyatın ve edebi türlerin başlıca geleneklerini bilir ve dilin ve türün biçimsel elementlerinin anlamı nasıl şekillendirdiğini anlama yolları geliştirir.
|
3- |
Yazmada veya konuşmada anlama, analiz etme ve edebi eserleri yorumlamayı göstermek için, çok çeşitli İngilizce edebi eserleri eleştirel ve yeterli bir şekilde okumak için gerekli yaratıcı ve analitik becerilerine sahiptir.
|
4- |
Başlıca eserlerin, dilin geleneklerinin ve İngilizce yazılan edebiyatın, sosyal, kültürel, teorik ve tarihi bağlamda bilgi ve idrâkını gösterir.
|
5- |
Edebiyatı ve yazmayı keşfetmede uygun tekniklerin kullanımında yetkindir.
|
6- |
Yüksekokullarda edebiyatla ilgili alanlara tam olarak hazırlanabilmek için eleştirel ve yaratıcı yeteneklere sahiptir.
|
7- |
Sanat, basın, yayın, gazetecilik, eğitim, iş, çeviri, yaratıcı ve profesyonel yazma gibi edebiyatla ilgili alanlarda işe alınmak için gerekli yetenek, beceri ve niteliklere sahiptir.
|
8- |
Dili bir sistem olarak anlar ve dilbilimsel metotları her seviyede kullanarak dilbilim birimlerini çözümleyebilir.
|
9- |
Özellikle İngilizce ve Türkçe gibi dillerin doğal yapısının ses bilimsel, biçim bilimsel, söz dizimsel, anlamsal ve edimsel analizini yapabilir.
|
10- |
Dilbilimsel teorilerin genel bir anlayışına sahiptir ve dilbilimsel teorileşmenin üzerindeki son tartışmaları takip eder.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bitkisel ve hayvansal tarım üretimin genel prensiplerini bilir
|
|
2- |
Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve teknikleri bilir, inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir
|
|
3- |
Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bitkisel ve hayvansal üretimde kullanabilir
|
|
4- |
Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
|
|
7- |
Islah çalışmalarını yürütebilir, ıslah çalışmalarında moleküler ve doku kültürü uygulamalarını bilir ve uygulayabilir.
|
|
8- |
Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi için gerekli moleküler teknikleri bilir ve uygulayabilir.
|
|
9- |
Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanında etik ilkelere vakıftır.
|
|
10- |
Bitki, Hayvan ve Mikro organizmalarının biyolojisini, fizyolojisini ve genetiğini bilir
|
|
11- |
Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
|
|
12- |
Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
|
|
13- |
İngilizce literatürü takip edebilecek durumdadır
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
1
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
15
|
1
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
akülte ve Yüksekokulları İçin
Türk Dili Ders Kitabı
Dr. Mehmet Sarı
|
Ders ile ilgili dosyalar
|
|
İndir
| | Fakülte ve Yüksekokulları İçin
Türk Dili Ders Kitabı
Dr. Mehmet Sarı |
|
|