Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Avrasya Araştirmalari (y.l) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci düzey MLY 524 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MİRAÇ FATİH İLGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET SOMUNCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulamalı
Dersin amacı Bu dersin amacı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak bir probleme yönelik araştırma yapma ve sunum tekniklerinin geliştirilmesidir.
Dersin tanımı bu derste bilimsel araştırma süreci uygulamalı olarak ele alınmaktadır.

Dersin içeriği
1- Seminer konusunun seçimi
2- Araştırma alanı ile ilgili kaynakların toplanması
3- Araştırma alanı ile ilgili kaynakların toplanması
4- Seminer çalışması sürecinde makale analizi
5- Seminer çalışması sürecinde makale analizi
6- Taslak planın hazırlanması
7- Taslak planın hazırlanması
8- Ön raporun hazırlanması
9- Ön raporun hazırlanması
10- Seminer çalışmasının yazım aşaması
11- Seminer çalışmasının yazım aşaması
12- Taslak metnin gözden geçirilmesi
13- Seminer çalışmasının nihai yazımı
14- Seminer çalışmasının sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- bilimsel çalışma aşamaları hakkında bilgi sahibi olmak
2- bilimsel araştırma yöntemleri becerilerinin gelişmesi
3- bilimsel etik kurallarına uygun araştırma yapma
4- ön rapor hazırlama konusunda bilg sahibi olma
5- makale analizi hakkında bilgi sahibi olma
6- sunum tekniklerini öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2- Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3- Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4- Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5- Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6- Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7- Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8- Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9- Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10- Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11- Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12- Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13- Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yıldız, R. ve Yıldırım, E., “Soru Cevap Tekniğiyle Tez Yazma, Makale Hazırlama ve Yayınlama Klavuzu”, Geliştirilmiş 3. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar