Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Maliye (yüksek Lisans) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci düzey MLY 524 Zorunlu 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MİRAÇ FATİH İLGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET SOMUNCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulamalı
Dersin amacı Bu dersin amacı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak bir probleme yönelik araştırma yapma ve sunum tekniklerinin geliştirilmesidir.
Dersin tanımı bu derste bilimsel araştırma süreci uygulamalı olarak ele alınmaktadır.

Dersin içeriği
1- Seminer konusunun seçimi
2- Araştırma alanı ile ilgili kaynakların toplanması
3- Araştırma alanı ile ilgili kaynakların toplanması
4- Seminer çalışması sürecinde makale analizi
5- Seminer çalışması sürecinde makale analizi
6- Taslak planın hazırlanması
7- Taslak planın hazırlanması
8- Ön raporun hazırlanması
9- Ön raporun hazırlanması
10- Seminer çalışmasının yazım aşaması
11- Seminer çalışmasının yazım aşaması
12- Taslak metnin gözden geçirilmesi
13- Seminer çalışmasının nihai yazımı
14- Seminer çalışmasının sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- bilimsel çalışma aşamaları hakkında bilgi sahibi olmak
2- bilimsel araştırma yöntemleri becerilerinin gelişmesi
3- bilimsel etik kurallarına uygun araştırma yapma
4- ön rapor hazırlama konusunda bilg sahibi olma
5- makale analizi hakkında bilgi sahibi olma
6- sunum tekniklerini öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
2- Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
4- Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
5- Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yıldız, R. ve Yıldırım, E., “Soru Cevap Tekniğiyle Tez Yazma, Makale Hazırlama ve Yayınlama Klavuzu”, Geliştirilmiş 3. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar