Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AMİNO ASİT METABOLİZMASI |
Üçüncü düzey |
EBK619 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. BEHZAT ÇİMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu derste, insanlardaki amino asit metabolizmaları üzerinde durulacaktır. Derslerde, interaktif eğitim teknikleri ve çeşitli görsel-işitsel materyaller kullanılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere amino asit metabolizmasını öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derse sadece lisansüstü öğrenciler kabul edilebilir.
|
1- |
Ekolojik sistemde nitrojen döngüsü
|
2- |
Amino asit metabolizmasında Vitamin B6 nın rolü
|
3- |
Glisin, Serin ve Treonin’in sentezi ve metabolizmaları
|
4- |
Glutamatdan sentezlenen amino asitler: Prolin, ornitin, arjinin’in sentezi ve metabolizması
|
5- |
Aspartatdan sentezlenen amino asitler: lizin, metiyonin’in sentezi ve metabolizması
|
6- |
SINAV
|
7- |
Aspartatdan sentezlenen amino asitler: Sistein, treonin’in sentezi ve metabolizması
|
8- |
Aspartatdan sentezlenen amino asitler: izolösin, lösin, valin’in sentezi ve metabolizması
|
9- |
Aromatik amino asitlere giriş: fenilalanin ve histidin’in sentezi ve metabolizması
|
10- |
Aromatik amino asitler: Tirozin ve tiriptofan’ın sentezi ve metabolizması
|
11- |
Santral sinir sisteminde amino asitler
|
12- |
Amino asitlerin besinsel yönü
|
13- |
Amino asit metabolizmasının doğuştan gelen bozuklukları
|
14- |
Konuyla ilgili makale sunumu
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
öğrencilere amino asit metabolizmasını öğretmektir.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Amino asit metabolizmaları, A Wiley-Interscience yayınevi. Harperın Biyokimyası, Appleton-Lange yayınevi, 1990. Lehninger Principles of Biochemistry, Worth Publishers 1999. Amino Acid Biosynthesis v Pathways, Regulation and Metabolic Engineering, Springer Verlag, 2007.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|