Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Havacilik Yönetimi > HALKLA İLİŞKİLERDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALKLA İLİŞKİLERDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Birinci düzey UHİT 409 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA CINGI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa Cıngı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Halkla ilişkiler alanındaki önemli çağdaş teorileri öğrenmek ve bu teorilerin uygulama alanlarındaki yerini görmek, malûmat sahibi olmak.
Dersin tanımı Halkla ilişkiler alanındaki çağdaş teorileri barındıran bu ders, kuramsal ağırlıklı bir ders olmakla birlikte çağdaş uygulama alanlarında bu teorilerin yerini göstermektedir.

Dersin içeriği
1- Dersin niteliğinin açıklanması, kitap, kaynak, çalışma önerileri ve “çağdaş” kavramı
2- Fransız ihtilali, pozitivizm ve iletişime yansımaları
3- İletişimde klasik yaklaşımlar ve teorisyenler
4- Cutlip ve Center''in iletişim süreci kuramı ve süreçteki değişim
5- Grunig ve Halkla ilişkiler yönetiminde mükemmellik yaklaşımı
6- Pareto''nun 80/20 kuramı ve Byron Sharp''ın 60/20 yaklaşımı.
7- Uzun Kuyruk (99/1) Yaklaşımı ve iletişimdeki etkileri
8- Tiffany Kuramı ve iletişimdeki etkileri
9- Büyük Küçüğü İzler Yaklaşımı ve halkla ilişkilerdeki yeri
10- Online Halkla İlişkiler, Mr. Magoo ve Veri Dumanı Etkisi
11- Viral iletişim, VOMM yaklaşımı ve halkla ilişkilerdeki etkisi
12- Kondratief Dalgaları ve Halkla İlişkiler
13- Nesnelerin Interneti ve halkla ilişkilere etkileri
14- Endüstri 4.0 ve Halkla İlişkiler alanına etkileri
15- Dijital Bölünme ve Halkla İlişkilere Etkileri
16- Yapay zeka ve iletişimde güncel uygulamalar
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Halkla ilişkiler alanındaki güncel teorilere hakim olunur
2- Çağdaş teorilerin uygulama alanlarındaki yeri görülür
3- Halkla ilişkiler pratiğinde bu teoriler ışığında uygulamalarda bulunulabilme yeteneği elde edilir.
4- Online medyanın temelleri hakkında bilgi sahibi olunur.
5- Online iletişim ve sosyal medya hakkında bilgi sahibi olunur.
6- Gerilla iletişim ve halkla ilişkiler hakkında malûmat sahibi olunur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
2- Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
3- Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
4- Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
5- Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
6- Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
7- Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
8- Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
9- Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
10- Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
11- Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
12- Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
13- Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
14- Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
15- Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
16- Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
17- Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
18- Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
19- Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
20- Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı https://mustafacingi.com/ üzerindeki ders notları üzerinden ders işlenecektir.
Yardımcı Kaynaklar 1. Kitle İletişim Kuramları; Burak Özçetin; İletişim Yayınları 2018 (Özellikle “İletişim, Teknoloji ve Toplumsal Dönüşüm” bölümünü 2. Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik; James E. Grunig; Tribeca Yayını (Rota Yayınları) 2005 3. Yeni Medya Kuramları; Filiz Aydoğan; Der Yayınları; 2017 4. Teknopoli; Neil Postman; Sentez Yayınları; 2013 5. Global Köy; Marshall McLuhan & Bruce R. Powers; Scala Yayınları; 2011 6. Efsaneler ve Gerçekler – Pazarlama Nasıl Yapılır; Temel Aksoy; CEO Plus Yayınları; 2017 7. Markalar Nasıl Büyür 1-2; Byron Sharp; The Kitap Yayınları 8. https://mustafacingi.com/hit409-okuma-ve-seyretme-listesi/ üzerindeki belgesel video içerikleri

Ders ile ilgili dosyalar