Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > FUTBOL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FUTBOL Birinci düzey ATRS 001 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÇAĞRI ÇELENK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÇAĞRI ÇELENK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Futbol temel tekniklerinin kazandırılması
Dersin tanımı Futbol

Dersin içeriği
1- Tanım,Tarihçe,Temel Duruş
2- Pas,Top Kontrolü
3- Sürme,Aldatmalar,Şut, Kalecilik
4- Bireysel ve Takım Savunması
5- Takım Hücumu
6- Oyun Sistemleri ve Kurallar
7- SINAV
8- Hücum taktikleri
9- Defans taktiği
10- Toplu-topsuz teknik
11- Mevkiler ve farklılıkları
12- Maç
13- Maç
14- Final
15- --
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel Teknik ve Taktik İlkelerinin Oyun İçinde Uygulamasını Öğrenme.
2- Futbolun uygulama alanlarını ve diğer bilim dalları ile ilişkisini öğretir tanımlar
3- Futbol eğitim ve öğretiminde yöntemleri tanır
4- Futbol eğitimi için gerekli bilgiye sahiptir
5- Futbol kavramını ve uygulama alanlarını öğretir
6- Futbol eğitimine yönelik sunular hazırlar
7-
8- -
9- -
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 4 24
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar