Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 İkinci düzey ŞPL 751 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yüksek Lisans müfredatında belirlenmiş zorunlu ders yükünün tamamlanması gereklidir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. UMUT DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYELERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yüksek lisans tez çalışmasında planlama alanında çalışacak öğrencilere danışmanı tarafından bilgi, görgü ve deneyimlerin aktarılması, tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşması ve yürütülmesi yanında öğrencilere bilimsel etik, çalışma disiplini ile alanındaki güncel literatürü belirleyip izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Yüksek lisans derslerini tamamlayarak tez çalışmasına başlayan öğrencilere, çalışma yaptığı uzmanlık alanının kapsamı ve temel bilimsel çerçevesi hakkında akademik düzeyde bilgi birikimin sağlanması hedeflenmektedir. Öğrencinin bu çerçeve içerisinde tez çalışmasının gerekçesini, konusunu, kapsamını, sınırlarını ve çalışma alanına yapacağı katkısını daha sağlıklı ve akademik disiplin içerisinde belirlemesi beklenmektedir. Bu kapsamda kentsel tasarım alanında güncel literatürün izlenerek mevcut ve gelecekte olası gelişmelerin tartışılması ve tez çalışmasına aktarılması hedeflenmektedir.

Dersin içeriği
1- Planlama kuramı ve şehir planlama disiplinine ilişkin temel kavramsal bilgiler
2- Tez konusunun alanının belirlenmesi
3- Tez konusuna ilişkin kuramsal araştırmalar
4- Tez konusuna ilişkin kuramsal araştırmalar
5- Tez konusuna ilişkin kuramsal araştırmalar
6- Tez konusuna ilişkin kuramsal araştırmalar
7- Literatür özetinin tartışılması ve tez genel çerçevesine ilişkin açıklamalar
8- Tez genel çerçevesinin oluşturulması
9- Tez konusunun alanına ilişkin derinlemesine literatür incelemesi
10- Tez konusunun alanına ilişkin derinlemesine literatür incelemesi
11- Tez konusunun alanına ilişkin derinlemesine literatür incelemesi
12- Tez konusunun alanına ilişkin derinlemesine literatür incelemesi
13- Tez konusunun alanına ilişkin literatür özetinin hazırlanması
14- Tez konusunun alanına ilişkin literatür özetinin hazırlanması
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci genel planlama kuramı konusunda bilgi sahibi olur.
2- Öğrenci planlama alanındaki akademik çalışma alanlarını öğrenir.
3- Öğrenci ilgi alanını belirleme ve bu alan üzerinde literatür taraması yapma becerisini kazanır.
4- Öğrenci ilgi alanı çerçevesi içinde bir araştırma tasarımı yapma becerisi kazanır.
5- Öğrenci, araştırma konusu kapsamında literatürü takip etme ve derleme becerisi kazanır.
6- Öğrenci uluslararası literatürü takip ederek yabancı dil becerisini ilerletir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 13 2 26
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Konu ile ilgili olarak yayınlanmış ve sunulmuş güncel tüm yayınlar izlenir

Ders ile ilgili dosyalar