Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 |
Üçüncü düzey |
ŞPL 751 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yüksek Lisans müfredatında belirlenmiş zorunlu ders yükünün tamamlanması gereklidir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. UMUT DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM ÜYELERİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Yüksek lisans tez çalışmasında planlama alanında çalışacak öğrencilere danışmanı tarafından bilgi, görgü ve deneyimlerin aktarılması, tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşması ve yürütülmesi yanında öğrencilere bilimsel etik, çalışma disiplini ile alanındaki güncel literatürü belirleyip izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Yüksek lisans derslerini tamamlayarak tez çalışmasına başlayan öğrencilere, çalışma yaptığı uzmanlık alanının kapsamı ve temel bilimsel çerçevesi hakkında akademik düzeyde bilgi birikimin sağlanması hedeflenmektedir. Öğrencinin bu çerçeve içerisinde tez çalışmasının gerekçesini, konusunu, kapsamını, sınırlarını ve çalışma alanına yapacağı katkısını daha sağlıklı ve akademik disiplin içerisinde belirlemesi beklenmektedir. Bu kapsamda kentsel tasarım alanında güncel literatürün izlenerek mevcut ve gelecekte olası gelişmelerin tartışılması ve tez çalışmasına aktarılması hedeflenmektedir.
|
1- |
Planlama kuramı ve şehir planlama disiplinine ilişkin temel kavramsal bilgiler
|
2- |
Tez konusunun alanının belirlenmesi
|
3- |
Tez konusuna ilişkin kuramsal araştırmalar
|
4- |
Tez konusuna ilişkin kuramsal araştırmalar
|
5- |
Tez konusuna ilişkin kuramsal araştırmalar
|
6- |
Tez konusuna ilişkin kuramsal araştırmalar
|
7- |
Literatür özetinin tartışılması ve tez genel çerçevesine ilişkin açıklamalar
|
8- |
Tez genel çerçevesinin oluşturulması
|
9- |
Tez konusunun alanına ilişkin derinlemesine literatür incelemesi
|
10- |
Tez konusunun alanına ilişkin derinlemesine literatür incelemesi
|
11- |
Tez konusunun alanına ilişkin derinlemesine literatür incelemesi
|
12- |
Tez konusunun alanına ilişkin derinlemesine literatür incelemesi
|
13- |
Tez konusunun alanına ilişkin literatür özetinin hazırlanması
|
14- |
Tez konusunun alanına ilişkin literatür özetinin hazırlanması
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Öğrenci genel planlama kuramı konusunda bilgi sahibi olur.
|
2- |
Öğrenci planlama alanındaki akademik çalışma alanlarını öğrenir.
|
3- |
Öğrenci ilgi alanını belirleme ve bu alan üzerinde literatür taraması yapma becerisini kazanır.
|
4- |
Öğrenci ilgi alanı çerçevesi içinde bir araştırma tasarımı yapma becerisi kazanır.
|
5- |
Öğrenci, araştırma konusu kapsamında literatürü takip etme ve derleme becerisi kazanır.
|
6- |
Öğrenci uluslararası literatürü takip ederek yabancı dil becerisini ilerletir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
13
|
2
|
26
|
Toplam iş yükü
|
|
|
122
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konu ile ilgili olarak yayınlanmış ve sunulmuş güncel tüm yayınlar izlenir
|
|