Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PRATİK RUSÇA VIII |
Birinci düzey |
RDE 404 |
Zorunlu |
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. YANA PARKHETA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞR.GÖR. DR. YANA PARKHETA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatım kabiliyetlerini Rus Dili’nde sık kullanılan kelimeler, gramer ve cümle yapıları vasıtası ile geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Diyalog şeklinde geçen derste, öğrencilerin günlük hayatta ihtiyaç duyulan dil yapılarını öğrenmeleri, kendilerini ifade edebilmeleri ve güncel konuları tartışabilmeleri için aktif öğrenme metotları kullanılıyor. Her ders, elde bulunan metinler, alıştırmalar ve grup çalışmalarında yeni başlıklar açmak için, yeni gramer ve cümle yapıları içerir. Değerlendirme ve sınavlar, öğrenci tarafından seçilen bir konunun, sözlü ve yazılı olarak sunumu şeklinde gerçekleştirilir.
|
1- |
“Hangi otel sizin için uygun?” Konuyla ilgili konuşma: “Ben bir otel müdürüyüm.” Dinleme.(ПРКЯ s. 5-9)
|
2- |
"Oda". Odanın ve kişinin enerjisi. (ПРКЯ s 8-9).
İnsanın biyolojik ritimleri (П. s. 142)
|
3- |
"Duygular". (ПРКЯ s. 11-13) Metinle çalışma. Dinleme
"O çok... öyle değil." Diyaloglar (П. s. 76)
|
4- |
“Griboedov''''''''la ilgiliydi…”. (ПРКЯ с. 13-15). Dinleme.
Konuyla ilgili diyalog: Hangi literatürü okuyoruz?
|
5- |
Metin "Sibirya''''''''nın kenarlarında." (ПРКЯ s. 15-17).. dinleme
Seyahat bir şoktur, bir strestir..." (П. s. 61)
|
6- |
“Şehri tanımak” (metinle çalışmak) (ПРКЯ с.19)
Ruslarla ilgili stereotipler. (P s. 125). Dinleme.
|
7- |
Hava durumu".(ПРКЯ s.21-24). Dinleme. Konuyla ilgili sohbet: “Hava insanları nasıl etkiler?”
"Mutluluk nedir?" (ПРКЯ c.40-42) Mutluluk halkına hizmet etmektir. "''Atatürk Kimdir? Turistlerin gözünden Mustafa Kemal Atatürk" (ПРКЯ c.71-73)
Tekrarlama. Sınav hazırlığı.
|
8- |
ARA SINAVI
|
9- |
“Beynimiz” metniyle çalışma. (ПРКЯ s.27-30). Oyun mu, hastalık mı? (П s. 85-87). Kumar (П.94)Kumar kişinin kişiliğini nasıl etkiler?
|
10- |
Dikkat. “Dikkat! Dolandırıcılar" (ПРКЯ s.34-37)
Yapılar «А что?», « А чего?» (П. s. 113)
|
11- |
Politika ve hayat. (П.s. 105-108). Dinleme.
“Hakikat Bakanlığı” metniyle çalışma (ПРКЯ s. 32)
|
12- |
Biz doktoruz. “Acı” (ПРКЯ s.37). Okuma. Dinleme.
Metinle çalışın. “Organ nakli.” (ПРКЯ s.53-55) Diyalog.
|
13- |
Bilimsel tarz. Özet (ПРКЯ s.91-92)
ÖZGEÇMİŞ. Dokümantasyon. (ПРКЯ s.92-93)
|
14- |
Rüyalar. Hayallerimin arabası.
“Araba tasarımı” metinleriyle çalışma (ПРКЯ s. 78). “Dünyanın en pahalı ve muhteşem araba iç mekanları” dinleme (ПРКЯ s. 81)
Tekrarlama. Sınav hazırlığı.
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, öğrenilmiş sözcükleri kullanarak tartışılan konularda tartışabilir.
|
2- |
Öğrenci, öğrenilmiş frazeolojik ifadeleri ve gramer yapılarını kullanarak verilmiş olan başlıklarda sözlü ve yazılı metinler oluşturabilir.
|
3- |
Öğrenci, öğrenilmiş frazeolojik ifadeleri ve gramer yapılarını kullanarak, kişisel ve soyutlayıcı günlük konuşmalar geliştirebilir.
|
4- |
Öğrenci, öğrenilmiş konularda ve öğrenilmiş sözcükleri, frazeolojik ifadeleri ve gramer yapısını kullanarak kendini yazılı ve sözlü olarak tanıtabilir.
|
5- |
Öğrenci, kelime haznesini geliştirerek verildiği konularda araştırma ve tartışma yapar.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
|
|
10- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
11- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
12- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
13- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
8
|
1
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
114
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Татьяна Попова, Е. Юрков Поговорим? Пособие по разговорной практике. Продвинутый этап. Litres, 2022 г. (П)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Пархета Я. Практичесский курс русского языка [Учебник для иностанных студентов четвертого курса]. Кайсери, 2024 г.(ПРКЯ)
|
|