Giriş | English

Lisans > Tip Fakültesi > Tip > RADYODİAGNOSTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi D.TİPİ AKTS kredisi Ders bilgileri
RADYODİAGNOSTİK Birinci düzey MED405 Zorunlu 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri İlk üç yılın bütün derslerini başarmış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Nevzat Özcan (Radyodiagnostik ABD başkanı), Prof. Dr. Ahmet Candan Durak, Prof. Dr. Mustafa Öztürk, Prof. Dr. Abdulhakim Coşkun, Doç. Dr. Ertuğrul Mavili, Doç. Dr. Halil Dönmez, Doç. Dr. Güven Kahriman, Doç. Dr. Selim Doğanay (staj sorumlusu), Yard. Doç. Dr. Afra Yıldırım, Yard. Doç. Dr. Serap Doğan, Yard. Doç. Dr. Serkan Şenol, Yard. Doç. Dr. Hakan İmamoğlu, Öğr. Gör. Dr. S. Burcu Görkem.
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik dersler, pratik dersleri ve uygulama dersleri
Dersin amacı Öğrenciler staj sonunda radyolojik cihazları, tanı yöntemlerinin avantantaj ve dezavantajlarını tanımış olacaklar.
Dersin tanımı Dönem 4 staj programı içerisinde yılda 4 kez tekrarlanan ve 2 hafta süreli zorunlu bir stajdır.

Dersin içeriği
1- Radyolojiye giriş
2- Toraks radyolojisi
3- Gastrointestinal sistem radyolojisi
4- Genitoüriner sistem radyolojisi
5- Nöroradyoloji
6- Spinal Radyoloji
7- Kas-iskelet sistemi radyolojisi
8- Meme radyolojisi
9- Nörovasküler girişimsel radyoloji
10- Vasküler girişimsel radyoloji
11- Non-vasküler girişimsel radyoloji
12- Pediatrik nöroradyoloji
13- Pediatrik kas-iskelet sistemi radyolojisi
14- Pediatrik gastrointestinal sistem radyolojisi
15- Pediatrik toraks radyolojisi
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Radyolojik cihazları tanır.
2- Hangi durumlarda hangi tetkikleri yani radyolojik algoritmi bilir.
3- Radyolojik tanı yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını bilir.
4- Acil vakalara radyolojik yaklaşımı bilir.
5- Travma olgularında majör kırık ve intrakranial kanamaları tanır.
6- Radyolojik anatomiyi tanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3- Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4- Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5- Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6- Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7- Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8- Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10- Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11- İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13- Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14- Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15- Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16- Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17- En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18- Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 40 1 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     83
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. İlgili öğretim üyesinin ders notları 2. Klinik Radyoloji E. Tuncel. Nobel&Güneş yayınevi 2. baskı Bursa, 2002
Yardımcı Kaynaklar 1. Text book of radiology and imaging, Sutton D. Elsevier science, 7th edition, 2003

Ders ile ilgili dosyalar