Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > SİTOKİNLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİTOKİNLER İkinci düzey VBK 534 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Meryem EREN, Dr. Öğr. Üyesi Meryem ŞENTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste, sitokinler hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders sitokinler hakkında bilgi verir.

Dersin içeriği
1- Sitokinlerin yapıları
2- Lenfosit
3- Monositler
4- Lenfokinler
5- Monokinler
6- IL-1
7- IL-2
8- IL-3, IL-4,
9- IL-5, IL-7
10- IL-10, IL-11
11- IL-12, IL-13
12- TNF
13- IFN
14- Sitokinlerin klinik önemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sitokinler hakkında genel bilgiye sahip olur.
2- Lenfositler, Monositler, Lenfokinler ve Monokinler hakkında bilgi sahibi olur.
3- İnterlökinler çeşitleri ile tümör nekroz faktörler hakkında bilgi sahibi olur.
4- Sitokinlerin klinik önemlerini bilir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kalaycıoğlu L., B. Serpek, M. Nizamlıoğlu, N. Başpınar, A.M. Tiftik. Biyokimya. 2. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2000. Ası T. Tablolarla Biyokimya. Cilt 1ve II. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 1996.
Yardımcı Kaynaklar Prof Dr. Onat T., Prof Dr. K. Emerk, Temel Biyokimya. Cilt I. ve II., 2. Baskı, Saray Medikal Yayıncılık, İzmir, 1996 Tiftik A.M. Klinik Biyokimya. Mimoza yayınları, Konya, 1996. Karagül H., A. Altıntaş, UR. Fidancı, T.Sel. Klinik Biyokimya. Medisan Yayınevi, Ankara, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar