Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Maliye (yüksek Lisans) > TÜRK KÜLTÜR TARİHİNİN YAZILI KAYNAKLARI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK KÜLTÜR TARİHİNİN YAZILI KAYNAKLARI I İkinci düzey TAR 611 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAVA SELÇUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA KESKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türk Kültürünün yazılı kaynaklarını öğrenmek.
Dersin tanımı TAR 611 TÜRK KÜLTÜR TARİHİNİN YAZILI KAYNAKLARI I

Dersin içeriği
1- Kültür ve medeniyet
2- Türk Tarihi ve Kaynakları
3- Türk Kültür Coğrafyası
4- Türklerde Yazı
5- Çin Kaynakları
6- Arap Kaynakları
7- Fars Kaynakları
8- ARA SINAV
9- Bizans Kaynakları
10- Batı Kaynakları
11- Göktürk Abideleri
12- Yenisey Yazıtları
13- Soğdca yazıtlar
14- Mezar taşları ve kaya yazıları
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk tarihine ait ilk yazılı kaynakları öğrenecek
2- Türkler hakkında diğer kültürel çevrelerde yazılmış eserleri bilinecek
3- Türklerin dünya edebiyatına katkısı öğrenilecek
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
2- Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
4- Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
5- Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Müracaat eserleri (kaynakları bildiren eserler, ansiklopediler, sözlükler)
Yardımcı Kaynaklar Z. V. TOGAN, Tarihte Usul, İstanbul, 1981 Z. V. TOGAN, Umumi Türk Tarihine Giriş, İstanbul, 1946

Ders ile ilgili dosyalar