Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HAYVAN ISLAHI |
İkinci düzey |
3.2.07 |
|
6 |
1.00 |
1.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Genetik ve Biyometri dersini almak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞR. GÖR. BURAK RAHMİ YALÇIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. DAVUT BAYRAM, ÖĞR. GÖR. BURAK RAHMİ YALÇIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. SEYRANİ DEMİR
|
Dersin veriliş şekli
|
Hayvan Islahı hakkında teorik bilgiye dayalı bir öğrenme metodu izlenecektir. 2 saat teorik verilecektir.
|
Dersin amacı
|
Çiftlik hayvanlarında üzerinde durulan özellik veya özellikler bakımından popülasyonun genetik düzeyini daha iyi bir seviyeye getirmenin önemini ve yöntemlerini öğrenciye kavratmak
|
Dersin tanımı
|
Evcil çiftlik hayvanlarının verim özelliklerini iyileştirmek, genetik kapasitelerini artırmak ve gelecekteki yetiştirme ile pazar koşullarına en uygun genotiplere sahip bireyler elde etmek amacıyla uygulanan bilimsel yöntemleri ve teknikleri inceleyen bir disiplindir.
|
1- |
Hayvan ıslahının tanımı, amacı ve önemi.
|
2- |
Karakter, Fenotip ve Genotip kavramları
|
3- |
Kalıtım derecesi ve özellikleri, kalıtım derecesinin hesaplanması, kalıtım derecesinin yetiştiricilikteki önemi
|
4- |
Populasyon Genetiği
|
5- |
Seleksiyon, seleksiyonun genetik etkileri, generasyon süresi
|
6- |
Genetik ilerlemenin hesaplanması, Gelecekteki genetik ilerlemenin hesaplanması, genetik ilerlemeyi etkileyen faktörler
|
7- |
Seleksiyonda isabet derecesinin artırılması, Çevre Faktörlerinin Etkilerinin Hesaplanması ve tekrarlama derecesi
|
8- |
Seleksiyon metotları, Bireylerin kendi fenotipik değerlerine göre seleksiyon, Akrabalara Göre Seleksiyon, Kardeş verimlerine göre seleksiyon, Familya ortalamasına göre seleksiyon
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Progeni test yöntemi
|
11- |
Baraj ve İndeks Metotu
|
12- |
Saf yetiştirme, akrabalı yetiştirme
|
13- |
Akrabalık ve akrabalı yetiştirme derecelerinin hesaplanması
|
14- |
Çevirme melezlemesi
|
15- |
Kombinasyon melezlemesi ve kullanma melezlemesi
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hayvan Islahında kullanılan temel kavramları öğrenir
|
2- |
Seleksiyon yöntemlerini öğrenir
|
3- |
Birleştirme (Çiftleştirme) metotlarını öğrenir
|
4- |
Kalıtım derecesi, tekrarlama derecesi, genetik ilerleme terimlerini öğrenir
|
5- |
Damızlık değerini hesaplar
|
6- |
Çevre faktörlerinin istatistiksel eliminasyonunu öğrenir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
1
|
15
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
15
|
1
|
15
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
30
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|