Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANAYİ SEBZECİLİĞİ |
Üçüncü düzey |
BB605 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FATİH HANCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FATİH HANCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi AKİFE DALDA ŞEKERCİ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Sanayiye yönelik yetiştiriciliği yapılan sebze türlerinin tanıtılması, yetiştiriciliği ve ıslahı ile ilgili ayrıntılı bilgilerin verilmesi
|
Dersin tanımı
|
Sanayiye yönelik sebze yetiştiriciliği ve ıslahı
|
1- |
Türkiye''''de ve Dünya''''da sebze üretiminin mevcut durumu ve gelecek projeksiyonu
|
2- |
Türkiye''de ve Dünya''da gıda arzı ve gelecek projeksiyonu
|
3- |
Tarımsal ürün işlemeye ait temel bilgiler: Konserve ve Dondurulmuş Gıdalar
|
4- |
Tarımsal ürün işlemeye ait temel bilgiler: Salça ve Sos
|
5- |
Tarımsal ürün işlemeye ait temel bilgiler: Baharat ve Gıda boyası
|
6- |
Tarımsal ürün işlemeye ait temel bilgiler: Takviye edici gıdalar
|
7- |
Vize
|
8- |
Tarımsal sanayiye yönelik bezelye yetiştiriciliği ve ıslahı
|
9- |
Tarımsal sanayiye yönelik havuç yetiştiriciliği ve ıslahı
|
10- |
Tarımsal sanayiye yönelik domates yetiştiriciliği ve ıslahı
|
11- |
Tarımsal sanayiye yönelik biber yetiştiriciliği ve ıslahı
|
12- |
Tarımsal sanayiye yönelik hıyar yetiştiriciliği ve ıslahı
|
13- |
Tarımsal sanayiye yönelik diğer minor sebzelerin yetiştiriciliği ve ıslahı
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türk ve Dünya sebzeciliği hakkında bilgi sahibi olunacaktır
|
2- |
Gıda işleme teknolojileri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olunacaktır
|
3- |
Sanayiye yönelik sebzelerin yetiştiriciliği ile ilgili ileri düzeyde bilgi sahibi olunacaktır
|
4- |
Sanayiye yönelik sebzelerin ıslahı ile ilgili ileri düzeyde bilgi sahibi olunacaktır
|
5- |
Özel amaçlı yetiştiricilik ile konvansiyonel yetiştiricilik arasındaki farkları görebilecektir
|
6- |
Gıda arzı konusunda sebzecilik alanında planlama ve analiz yeteneği kazanılacaktır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
|
3- |
Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
|
|
4- |
Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
|
|
5- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
7- |
Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
|
|
8- |
Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
|
|
9- |
Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
6
|
6
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
14
|
5
|
70
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
6
|
12
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
32
|
2
|
64
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
80
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Vural, H., D. Eşiyok ve İ. Duman, 2000. Kültür Sebzeleri (Sebze Yetiştirme) E.Ü. Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, E.Ü Basımevi, s: 440, Bornova.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Vegetable Production and Practices Paperback – January 29, 2015
|
|