Ön koşul dersleri
|
Yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ FİLİZ ÖZKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF.DR.HANDAN ZİNCİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. Betül Özen
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu derste öğrenciler gereksinimleri doğrultusunda halk sağlığı hemşireliğine ilişkin uygulama yaptırılır. Uygulamalar vaka tartışması şeklinde sürdürülür.
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrenciye halk sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını, okul sağlığı, huzur evi, evde bakım hizmetlerine ilişkin bilgi ve becerileri, koruyucu hemşirelik yaklaşımını kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrenciye halk sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarına, okul sağlığı, huzur evi, evde bakım hizmetlerine ilişkin yeni bilgi ve becerileri, koruyucu hemşirelik yaklaşımını kazandırır.
|
1- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
2- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
3- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
4- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
5- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
6- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
7- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
8- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
9- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
10- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
11- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
12- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
13- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
14- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
15- |
Klinik sınav
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Halk Sağlığı Hemşireliğin de veri toplama, yorumlama, aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurabilme
|
2- |
Halk Sağlığı Hemşireliği alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
|
3- |
Halk Sağlığı Hemşireliğiyle ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme,
|
4- |
Öğrenmeyi yönlendirebilme
|
5- |
İleri düzey çalışmaları yürütebilme
|
6- |
Halk Sağlığı Hemşireliği saha uygulamalarında sorunlarla ile ilgili, stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
2
|
1
|
2
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
4
|
6
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Abrams S E (2004). From function to compotency in public health nursing 1931 to 2003, Public Health Nursing, 21(5), 507-510. -Stanhope M, Lancester J (2000). Community & Public Health Nursing, The C.V Mosby Company, 20-39. -Rogers, B. (2003). Occupational and environmental health nursing concepts and practice. (2nd ed., pp.1730-4). Philadelphia: W.B.Saunders Company. - 1. Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. Yenilenmiş 2. baskı. Mattek Matbaacılık, 2010, Ankara. 2. Cüceloğlu D. İnsan ve Davranışı, 22. Basım, Remzi Kitabevi, 2011,İstanbul. 3. Güler Ç. , Akın L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, I-II-III. Cilt. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2012,Ankara. 4. Seviğ Ü, Tanrıverdi G. Kültürlerası Hemşirelik. İstanbul Tıp Kitapevi, 2012, İstanbul. 5. İnal M, Atik U, Aksoy N, Haşimi A. Marks Temel Tıbbi Biyokimyası, İkinci baskı, Güneş Tıp Kitapevleri, 2007, İstanbul. 6. Özcan A. Hasta hemşire İlişkisi ve İletişim, 2006, Ankara. 7. Orhan NT. Kaos Teorisi ve “Sağlık - Hastalık Kavramı” Üzerine Etkisi, F.N. Hem. Derg. 21 (2); 2013:116-121. 8. Evans D, Coutsaftiki D, Fathers CP. Health promotion and public health for nursing students.seconds edition, sage publications, 2014, California. 9. Oktay S, Aksayan S. 2000’e İki Kala Türkiye’de Hemşirelik için Yasal Düzenlemelere bir Bakış, Hemşirelik Forumu, 1(2); 1998:77-80. Akça Ay, F. (2008). Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. Erkin, Ö., Kalkım, A., & Göl, İ. (2021). Halk Sağlığı Hemşireliği. Ankara: Çukurova Nobel Tıp Kitabevi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Oktay S, Aksayan S. 2000’e İki Kala Türkiye’de Hemşirelik için Yasal Düzenlemelere bir Bakış, Hemşirelik Forumu, 1(2); 1998:77-80. 10. Torun S, Florance Nightingale, Hasta Bakım Meleği, Güneş Tıp Kitabevi, 2014, İstanbul. 11. Nazlı S. Aile danışmanlığı kitabı,Anı yayıncılık, 2011, Ankara. 12. Emre K, Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitapevi, 2010, İstanbul. 13. Tekelioğlu M. Genel Tıp Histolojisi, .3.Baskı. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.,1998, İstanbul. 14. Üstdal M. Biyokimya, Medipress, 2003, İstanbul. 15. Thomson&Thomson. Tıbbi Genetik. 6ncı baskı. Güneş Kitabevi, 2005, İstanbul. 16. Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Pfaller MA, Yolken RH (eds). Manual of Clinical Microbiology, 8th ed, Washington: ASM 2003. 17. Özsoy AS. Hemşirelikte Eleştirel Düşünme, Aydın Tuna Matbaacılık , 2010, Aydın. 18. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt I-II, Genişletilmiş 11. Baskı, Sistem Ofset Basımevi, 2013, Ankara
|
|