Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATİH DUMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FATİH DUMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Sulak alanları biyo-ekolojik olarak incelemek
|
Dersin tanımı
|
Sulak alanların tanımı ve sınıflandırılması,Sulak alanlarda suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri, Sulak alanlan canlıları,Sulak alanların fonksiyonları (Birincil üretim, besin döngüsü vb.), Sulak alanların kurutulması, Sulak alan restorasyonu, Ülkemizde önemli sulak alanlar ve Sultan Sazlığı
|
1- |
Sulak alanların tanımı ve sınıflandırılması
|
2- |
Sulak alanlarda suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri
|
3- |
Sulak alanların mikroorganizmalar ve omurgasızlar
|
4- |
Sulak alan bitkilerinin genel özellikleri ve ekolojileri
|
5- |
Sulak alanların oluşumu ve zamana bağlı değişimler
|
6- |
Sulak alanların fonksiyonları (Birincil üretim, besin döngüsü vb.)
|
7- |
Sulak alanların geleceği üzerine etkili olan faktörler
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Sulak alanlarda istilacı türler, Sulak alanların kurutulması
|
10- |
Yapılandırılmış sulak alanlar, özellikleri ve kullanım alanları
|
11- |
Sulak alan restorasyonu
|
12- |
Sulak alan restorasyonunun planlanması
|
13- |
Sulak alan bitkilerinin sistematiği
|
14- |
Ülkemizde önemli sulak alanlar ve Sultan Sazlığı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sulak alanların tanımını ve sınıflandırılmasını yapabilecektir.
|
2- |
Sulak alanlarda yetişen bitkilerin genel özelliklerini ve ekolojilerini açıklayabilecektir.
|
3- |
Sulak alanların fonksiyonlarını tartışabilecektir.
|
4- |
Sulak alanları tehdit eden faktörleri açıklayabilecektir.
|
5- |
Yapılandırılmış sulak alanların özellikleri ve kullanım alanlarını açıklayabilecektir.
|
6- |
Sulak alan restorasyonunu ve planlamasını genel hatlarıyla açıklayabilecektir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
|
3- |
Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
|
|
4- |
Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
|
|
5- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
7- |
Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
|
|
8- |
Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
|
|
9- |
Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Van Der Valk, A.G. The Biology of Freshwater Wetlands, Oxford University Press, 2006.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Orme, A. R. (1990). Wetland morphology, hydrodynamics and sedimentation.
In Wetlands. Blackwell,Oxford, UK.
|
|