Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATİH DUMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FATİH DUMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Sulak alanları biyo-ekolojik olarak incelemek
|
Dersin tanımı
|
Sulak alanların tanımı ve sınıflandırılması,Sulak alanlarda suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri, Sulak alanlan canlıları,Sulak alanların fonksiyonları (Birincil üretim, besin döngüsü vb.), Sulak alanların kurutulması, Sulak alan restorasyonu, Ülkemizde önemli sulak alanlar ve Sultan Sazlığı
|
1- |
Sulak alanların tanımı ve sınıflandırılması
|
2- |
Sulak alanlarda suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri
|
3- |
Sulak alanların mikroorganizmalar ve omurgasızlar
|
4- |
Sulak alan bitkilerinin genel özellikleri ve ekolojileri
|
5- |
Sulak alanların oluşumu ve zamana bağlı değişimler
|
6- |
Sulak alanların fonksiyonları (Birincil üretim, besin döngüsü vb.)
|
7- |
Sulak alanların geleceği üzerine etkili olan faktörler
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Sulak alanlarda istilacı türler, Sulak alanların kurutulması
|
10- |
Yapılandırılmış sulak alanlar, özellikleri ve kullanım alanları
|
11- |
Sulak alan restorasyonu
|
12- |
Sulak alan restorasyonunun planlanması
|
13- |
Sulak alan bitkilerinin sistematiği
|
14- |
Ülkemizde önemli sulak alanlar ve Sultan Sazlığı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sulak alanların tanımını ve sınıflandırılmasını yapabilecektir.
|
2- |
Sulak alanlarda yetişen bitkilerin genel özelliklerini ve ekolojilerini açıklayabilecektir.
|
3- |
Sulak alanların fonksiyonlarını tartışabilecektir.
|
4- |
Sulak alanları tehdit eden faktörleri açıklayabilecektir.
|
5- |
Yapılandırılmış sulak alanların özellikleri ve kullanım alanlarını açıklayabilecektir.
|
6- |
Sulak alan restorasyonunu ve planlamasını genel hatlarıyla açıklayabilecektir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
|
|
2- |
Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
|
|
3- |
Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
|
|
4- |
Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
|
|
5- |
Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
|
|
6- |
Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
|
|
7- |
Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
|
|
9- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
10- |
Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
|
|
11- |
Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
|
|
12- |
Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
|
|
13- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
|
|
14- |
Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
|
|
15- |
Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
|
|
16- |
Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
|
|
17- |
Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
|
|
18- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Van Der Valk, A.G. The Biology of Freshwater Wetlands, Oxford University Press, 2006.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Orme, A. R. (1990). Wetland morphology, hydrodynamics and sedimentation.
In Wetlands. Blackwell,Oxford, UK.
|
|