Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SES FİZİĞİ VE AKUSTİK İLKELER |
Birinci düzey |
ODY 123 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BUKET SAATÇİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BUKET SAATÇİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok.
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze.
|
Dersin amacı
|
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu öğrencileri için temel fizik konularının ele alınması.
|
Dersin tanımı
|
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu bölümlerinde okuyan öğrencilere ışık tutacak fen ve teknoloji bilgisi için temel fizik 1 kavramlarının verilmesi.
|
1- |
Fizik ve ölçme, Birim sistemleri.
|
2- |
Kinematik.
|
3- |
Statik.
|
4- |
Dinamik.
|
5- |
İş ve Enerji.
|
6- |
Salınım hareketi.
|
7- |
Maddenin özellikleri.
|
8- |
Akışkanlar ve basınç.
|
9- |
Sıcaklık ve Isı.
|
10- |
Hal değiştirmeler.
|
11- |
Dalgalar ve ses.
|
12- |
Sesin havada ve diğer ortamlarda yayılması.
|
13- |
Sesin fizyolojik nitelikleri.
|
14- |
İnfrases, Ultrases ve Ultrasesin Uygulama Alanları.
|
15- |
FİNAL
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ölçmenin öneminin kavranılması.
|
2- |
Birim sistemleri ve dönüşümlerinin kavranılması.
|
3- |
Hız, ivme kavramının çeşitli hareket türleri kullanılarak verilmesi.
|
4- |
Kuvvet kavramının statik ve dinamik konularında incelenmesi.
|
5- |
İş hesabı ve iş-enerji arasındaki ilişkinin verilmesi.
|
6- |
Frekans ve peryot gibi kavramların salınım hareketi kullanılarak verilmesi.
|
7- |
Atmosfer basıncı, vakum gibi kavramlar için akışkanlar konusunun ele alınması.
|
8- |
Sıcaklık ve ölçümü, ısı ve ölçümü konularının anlaşılması.
|
9- |
Dalgalar (mekanik, elektromanyetik) hakkında bilgi verilmesi ve ses dalgası üzerinde durulması.
|
10- |
Optik aletler ve göz yapısı için geometrik optik konusunun verilmesi.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
|
|
4- |
İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
|
|
5- |
Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
|
|
6- |
İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
7- |
İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
|
|
8- |
İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
|
|
10- |
İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
|
|
11- |
Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
1
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
51
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Prof. Dr. Mustafa Gençaslan, Temel Fizik I ders notları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Fen ve Mühendislik için Fizik, R. A. Serway, R. J. Beichner; Ç.E:K. Çolakoğlu, Palme yayıncılık, Ankara (2002).
2) Fiziğin temelleri, R. Resnick ve D. Halliday; Ç: C.Yalçın, Arkadaş yayınları, (1996).
3) Temel Fizik, P.M.Fishbane, S. Gasiorowicz, S. T. Thornton, Arkadaş yayıncılık,(2003).
4) Modern Üniversite Fiziği, Richards-Sears-Wehr-Zemansky, Çağlayan yayınları, (1982).
|
|