Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HATUN KORKMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MÜZEYYEN EROĞLU DURKAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Kamu personelinin yönetimi konusunda temel kavramları benimsetmek
|
Dersin tanımı
|
Teorik
|
1- |
Kamu personel yönetiminin tarihi gelişimi, özel kesimdeki personel yönetimi ile kamu personel yönetimi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar
|
2- |
kamu personel yönetimine egemen olan ilkeler: Liyakat, kariyer, sınıflandırma, eşitlik, tarafsızlık, güvence
|
3- |
İşe yönelmiş (kadro) personel sistemi-Kişiye yönelmiş (rütbe) personel sistemi.
|
4- |
Kamu Personel Rejimindeki Değişim
|
5- |
Kamu Görevlileri ve Devlet Memurluğu
|
6- |
Devlet Memurlarının Ödev ve Sorumlulukları, Hakları ve Tabi Oldukları Yasaklar
|
7- |
Devlet Memurlarının Değerlendirilmesi
|
8- |
Hizmet içi eğitim
|
9- |
Disiplin Soruşturması
|
10- |
Memurların Yargılanması ve Görevden Uzaklaştırma
|
11- |
Devlet Memurluğunun Sona Ermesi
|
12- |
Kamu personel rejiminin sorunları, reform çabaları ve norm kadro çalışmaları.
|
13- |
İnsan kaynakları yönetimi yaklaşımı
|
14- |
Kamu kesiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, memurlarda bulunması gereken karakter özellikleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Özel ve kamu personel yönetimi arasındaki bağıntıları saptar.
|
2- |
Çağdaş kamu personel yönetimine egemen olan ilkeleri yorumlar.
|
3- |
Personel sistemlerini karşılaştırıp eleştirir.
|
4- |
Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle irdeler.
|
5- |
Kamu personel rejiminin sorunlarını öğrenir.
|
6- |
Personel rejimi ile ilgili sorunlara çözüm önerisi getirme yeterliliğini kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.
|
|
2- |
Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
12
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Onur Ender Aslan, Devlet Bürokrasi ve Kamu Personel Rejimi, İmge Kitabevi, 2012.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Onur Ender Aslan, Kamu Personel Rejimi,TODAİE,2005.
|
|