Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (yüksek Lisans) > TEZ ÇALIŞMASI 4
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 4 İkinci düzey TiB 814 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tüm dersleri başarmış ve tez projesini sunmuş olan öğrenciler bu dersi alabilirler.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DAVUT İLTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Murat Serdar Doç. Dr. Harun Işık
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör.Muhammet Çiftçi
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulama
Dersin amacı Öğrencilerin tez hazırlama süreçlerini kolaylaştırma ve onlara bu amaçla rehberlik etmek.
Dersin tanımı Tez Çalışması 4, tez hazırlama sürecindeki öğrenciye tez hazırlama süreçlerinde yardımcı olmak ve rehberlik etmek amacıyla konulmuş teorik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Öğrenciin araştırma süreçlerini yönetme
2- Kaynaklara erişiminde rehberlik etmek
3- Kaynak tarama ve kaynakları değerlendirmelerinde yardımcı olma
4- Alıntı yapma, bilgi alma ve bilgiyi kullanmü süreçlerini yönetme
5- Tez yazımı ve tez yazımında rehberlik
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kaynaklara erişimi öğrenme
2- kaynak tarama
3- kaynakları değerlendirme
4- bilgiye erişim süreçleri
5- Tez yazım teknikleri
6- Erişilen bilgiyi değerlendirme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 25 250
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 8 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavı 2 4 8
Araştırma 10 25 250
Toplam iş yükü     626
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   40

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yusuf Ziya Kavakçı, İslam Araştırma Yöntemleri Temel Hadis Kaynakları, Concordance Kullanımı
Yardımcı Kaynaklar Tez çalışmasıyla ilgili yararlanılabilecek ve çalışma alanıyla ilgili tüm kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar