Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNFERTİLİTE HEMŞİRELİĞİ |
Üçüncü düzey |
KSH 616 |
Seçmeli |
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
ön koşul yoktur.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
SEMİNER UYGULAMA
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, infertil çiftlerin ve yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemleri ve hemşirelik yaklaşımına ilişkin bilgi ve beceri kazanmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, infertil çiftlerin ve yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemlerine ilişkin bilgi ve uygulamaları kapsar.
|
1- |
TANIŞMA -HAZIRLIK
|
2- |
SEMİNER HAZIRLIĞI
|
3- |
İnfertilite nedenlerini ve risk faktörleri
|
4- |
İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkileri
|
5- |
İnfertil çiftin değerlendirilmesi amacıyla yapılan işlemler
|
6- |
İnfertilite tedavi yöntemleri
|
7- |
İnfertilite hemşiresinin rol ve sorumlulukları
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Yardımcı üreme tekniklerini ve son gelişmeler
|
10- |
İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirmenin önemi
|
11- |
İnfertilite tedavisi sırasında ortaya çıkabilen problemler
|
12- |
İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın eğitim ve danışmanlık gereksinimleri
|
13- |
İnfertilite tanı, tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği
|
14- |
YIL SONU SINAVI
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnfertilite nedenlerini ve risk faktörlerini tanımlar,
|
2- |
İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkilerini anlatır,
|
3- |
İnfertil çiftin değerlendirilmesi amacıyla yapılan işlemleri açıklar,
|
4- |
İnfertilite tedavi yöntemlerini açıklar,
|
5- |
İnfertilite hemşiresinin rol ve sorumluluklarını ifade eder,
|
6- |
Yardımcı üreme tekniklerini açıklar ve son gelişmeleri anlatır,
|
7- |
İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirmenin önemini ifade eder,
|
8- |
İnfertilite tedavisi sırasında ortaya çıkabilen problemleri örnek vererek açıklar,
|
9- |
İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın eğitim ve danışmanlık gereksinimlerini saptar,
|
10- |
İnfertilite tanı, tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği konusunda örnek verir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
4
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
70
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
40
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.A Textbook of In Vitro Fertilization and Assisted Reproduction: The Bourn Hall Guide To Clinical and Laboratory Practice: Includes Bourn Hall Protocols on CD-ROM,Peter R. Brinsden (Editor), Informa Healthcare; 3 edition, 2005,
2.Infertility Counseling: A Comprehensive Handbook for Clinicians, 2nd Edition, Linda Hammer Burns, Sharon N. Covington, 2006, ISBN:052185363X,
3.The Infertility Companion: Hope and Help for Couples Facing Infertility, Sandra L. Glahn, William R. Cutrer, Zondervan Publishing House,
4.Rudman, J: Reproductive Endocrinology/Infertility Nursing (Certified Nurse Examination Series (Cn).), 2004. 23.95,
5.Christoph Keck, Clemens B. Tempfer, and Jean Noel Hugues, Conservative Infertility Management (Reproductive Medicine & Assisted Reproductive Techniques) Hardcover: 216 pages, Informa Healthcare; 1 edition, 2007,
6.The Boston IVF Handbook of Infertility: A Practical Guide for Practitioners Who Care for Infertile Couples, Steven R. Bayer and Michael M. Alper., 264 pages, Informa Healthcare; 2 edition, 2007,
7.İnfertilite Hemşireliği, Ed. N. Kızılkaya Beji, Üreme Sağlığı ve İnfertilite Hemşireliği Derneği Yayını, No.1, 265-278, Acar Basım ve Cilt San. Tic. A.Ş., İstanbul, 2009.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Yardımcı üreme teknikleri atlası
|
|