Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > GÜÇ ELEKTRONİĞİNİN MODERN UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÜÇ ELEKTRONİĞİNİN MODERN UYGULAMALARI İkinci düzey EEM 537 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ULVİ DAĞDELEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ULVİ DAĞDELEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Güç elektroniğinin modern uygulamaları, Güç Elektroniği Devrelerini Tasarlama Becerisini Kazandırmak
Dersin tanımı Teorik Ders

Dersin içeriği
1- Güç elektroniği devrelerinin tasarımında temel kavramlar
2- Güç Elemanları ve Karşılaştırılması
3- Güç Devreleri ve Uygulama Alanları
4- Güç elemanlarında sürme teknikleri
5- Güç devrelerinde kontrol teknikleri
6- AC-DC dönüştücü devreleri
7- AC-DC dönüştücü devreleri
8- AC-DC dönüştücü devrelerinin benzetimi
9- DC-DC dönüştücü devreleri
10- DC-DC dönüştücü devrelerinin benzetimi
11- AC-AC dönüştücü devreleri
12- AC-AC dönüştücü devrelerinin benzetimi
13- DC-AC dönüştücü devreleri
14- DC-AC dönüştücü devrelerinin benzetimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Güç elektroniği sistemi tasarlama, tasarım sonuçlarını analiz edebilme, yorumlayabilme yeteneği
2- Anahtar elemanları modelleme yeteneği
3- Güç elektroniği devresi kontrol sistemi tasarlama yeteneği
4- Güç elektroniği sistemlerinin modellenmesi, benzetimi
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güç Elektroniği, Mehmet Altuner Power Electronics, Daniel W. Hart
Yardımcı Kaynaklar Power Electronics Converters, Applications and Design, N. Mohan, TM. Undeland, WP. Robbins

Ders ile ilgili dosyalar