Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tekstil Mühendisliği (y.l.) > TEZ DANIŞMANLIĞI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 İkinci düzey TEM 722 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Tüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı; yüksek lisans yapmayı ve bilimsel araştırma ve uygulama yapmayı öğretmek için, öğrencilere literatür tarama, bilgileri toparlama ve yorumlama gibi yöntemleri öğretmektir.
Dersin tanımı Yüksek lisans tez çalışmalarına hazırlık

Dersin içeriği
1- Tez çalışmalarına hazırlık
2- Tez çalışmalarına hazırlık
3- Tez çalışmalarına hazırlık
4- Tez çalışmalarına hazırlık
5- Tez çalışmalarına hazırlık
6- Tez çalışmalarına hazırlık
7- Tez çalışmalarına hazırlık
8- Tez çalışmalarına hazırlık
9- Tez çalışmalarına hazırlık
10- Tez çalışmalarına hazırlık
11- Tez çalışmalarına hazırlık
12- Tez çalışmalarına hazırlık
13- Tez çalışmalarına hazırlık
14- Tez çalışmalarına hazırlık
15- Tez çalışmalarına hazırlık
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Literatür tarama ve araştırma metotlarını öğrenme
2- Tez konusu hakkında araştırma yeteneğini kazandırmak
3- Tez yazımında kaynak kullanmayı ve kaynak göstermeyi öğrenmek
4- Tezin bölümlerinden özet ve sonuç kısmının yazımını öğrenmek
5- Uygulama ile ilgili kısımlar hakkında bilgi sahibi olmak ve ön denemeler yaptırmak
6- Tez yazımında ve sonuçların analizinde kullanabilecekleri bilgisayar programlarını kullanmaya yöneltmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Tekstil Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Tekstil Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Tekstil mühendisliği uygulamalarında son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   200

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler.
Yardımcı Kaynaklar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler.

Ders ile ilgili dosyalar