Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SELMAN SEVİNDİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Selman SEVİNDİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere yapılı çevrede enerji kullanımı ve yönetimi konularında ileri düzeyde bilgi ve beceriler kazandırmaktır. Öğrenciler, enerji sistemlerinin tasarımı, uygulanması ve optimizasyonu konularında uzmanlık geliştirecekler. Ayrıca, enerji politikaları ve yönetmelikler konusunda derinlemesine bilgi sahibi olacaklar.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, yapılı çevrede enerji kullanımı ve yönetimine ilişkin ileri düzey konuları kapsamlı bir şekilde ele alacak. Enerji kaynaklarının derinlemesine incelenmesi, yenilenebilir enerji sistemlerinin entegrasyonu, enerji verimliliği teknikleri, gelişmiş bina teknolojileri, enerji yönetimi stratejileri ve enerji politikalarının uygulanması gibi konular işlenecek.
|
1- |
Tanışma ve Giriş
|
2- |
Enerjinin Temel Kavramları ve Kaynakları
|
3- |
Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Teknolojileri
|
4- |
Elektrik
|
5- |
Enerji ve Yapılı Çevre
|
6- |
Enerji ve Yapılı Çevre
|
7- |
Enerji Verimliliği ve Bina Teknolojileri
|
8- |
Enerji Verimliliği ve Bina Teknolojileri
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Enerji Yönetimi ve Tasarruf Stratejileri
|
11- |
Enerji Verimliliği Karşılaştırmaları
|
12- |
Enerji Verimliliği Karşılaştırmaları
|
13- |
Enerji Verimliliği Karşılaştırmaları
|
14- |
Enerji Politikaları ve Yönetmelikler
|
15- |
Ulusal ve Uluslararası Uygulamalar
|
16- |
Enerjiye Bütüncül Yaklaşım Uygulaması
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Enerji sistemlerinin tasarımı ve yapılı çevre ile entegrasyonu hakkında ileri düzeye ve kapsamlı bilgi sahibi olur.
|
2- |
Çeşitli yenilenebilir enerji teknolojilerinin gelişmiş uygulamalarını ve bu sistemlerin yapılı çevreye adaptasyonunu öğrenir.
|
3- |
Yeni ve mevcut yapılar için ileri düzey enerji verimliliği stratejileri geliştirme becerisi kazanır.
|
4- |
Ulusal ve uluslararası enerji politikaları, yönetmelikler ve bu politikaların yapılı çevre üzerindeki uygulamaları ve etkileri konusunda uzmanlaşır.
|
5- |
Enerji projelerinin karbon ayak izini ve maliyetini etkin bir şekilde analiz etme becerisi geliştirir.
|
6- |
Enerji kullanımı ve yönetimi konularında sürdürülebilir çözümler geliştirme ve bu çözümleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yeteneği kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mimari Tasarım
|
|
2- |
Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
|
|
3- |
Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
|
|
4- |
Mimarlık Tarihi
|
|
5- |
Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
|
|
6- |
Malzeme Bilgisi
|
|
7- |
Kentsel Tasarım/Şehircilik
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
3
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
3
|
48
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
30
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
16
|
4
|
64
|
Toplam iş yükü
|
|
|
191
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|