Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > TÜKETİCİ DAVRANIŞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜKETİCİ DAVRANIŞI Birinci düzey A-İŞL407 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri İŞL.207 Pazarlama İlkeleri veya İŞL.209 Introduction to Marketing
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. KUMRU UYAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konu anlatımı ve örnek olay tartışması
Dersin amacı Tüketici davranışını etkileyen içsel ve dışsal koşulları ve tüketici davranışının pazarlama kararları üzerindeki etkilerini anlayabilmek ve etkin pazarlama stratejilerinin planlanması, uygulanması ve kontrolünde tüketici davranışı bilgisinden yararlanabilme yeteneğini ve becerilerini geliştirmek.
Dersin tanımı Tüketici davranışına giriş. Pazar bölümlendirme. Tüketici davranışında psikolojik etkiler: Öğrenme, güdülenme, algılama, tutumlar ve tutumların değiştirilmesi, kişilik. Tüketici davranışında sosyo-kültürel etkiler: Grup dinamiği ve danışma grupları, aile, kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması, sosyal sınıf ve kültür. Tüketici satın alma karar süreci. Toplum ve tüketici davranışı.

Dersin içeriği
1- Tüketici davranışına giriş ve tüketici davranışının önemi
2- Tüketici davranışı kavramı,Tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi
3- Tüketici davranışına disiplinler arası yaklaşım, Tüketici davranışı kavramı ve özellikleri
4- Tüketici davranışı modeli
5- Tüketici satın alma süreci
6- Öğrenme
7- Motivasyon
8- Ara Sınav
9- Algılama
10- Tutumlar ve tutumların değiştirilmesi
11- Kişilik, benlik ve yaşam biçimi
12- Grup dinamikleri ve danışma grupları
13- Aile, Kültür ve sosyal sınıf
14- Sosyal Medyanın Tüketici davranışlarına Etkisi
15- Ağızdan ağıza iletişim, fikir liderleri ve yeniliklerin yayılması ve kabulü süreci
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci tüketici davranışını etkileyen temel faktörleri analiz eder.
2- Öğrenci Tüketici davranışı teorileri ve kavramlarının pazarlama kararlarıyla ilgisini kurar.
3- Öğrenci, dışsal ve içsel faktörlerin tüketici davranışı üzerindeki etkilerini açıklar.
4- Öğrenci, etkin bir pazarlama stratejisinin formülasyonunda tüketici davranışı ile ilgili teorilerden ve kavramlardan nasıl yararlanabileceğini çözer ve bu konudaki yeteneklerini ve becerilerini geliştirir.
5- Öğrenci, tüketici davranışı bakışı açısından pazarlama stratejilerinin formülasyonunu etkileyebilecek faktörleri analiz edebilme yeteneğini geliştirir.
6- Öğrenci pazarlama problemlerine tüketici odaklı bakar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     108
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet Hamdi İslamoğlu, Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta Yayınları: İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar 1) Yavuz Odabaşı, Gulfidan Barış, Tüketici Davranışı, İstanbul, MadiaCat Yayınları: İstanbul. 2) Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık: İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar