Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BASKETBOL |
Üçüncü düzey |
AE 205 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER GÜVEN
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE UYGULAMALI VE TEORİK
|
Dersin amacı
|
Olimpik bir spor dalı olan basketbol oyun kurallarının öğretilmesi, basketbolun temel tekniklerinin öğretilmesi ile teknik ve becerinin geliştirilmesinin yanında zevkli bir fiziksel aktivite olarak yapılmasının sağlanması.
|
Dersin tanımı
|
BASKETBOL TEMEL TEKNİK VE TAKTİK BECERİLERİN KAZANDIRILMASI UYGULANMASI VE ÖĞRETİM BASAMAKLARININ KAZANDIRILMASI, BASKETBOL İLE İLGİLİ EĞİTSEL OYUNLARIN ÖĞRETİLMESİ
|
1- |
BASKETBOLDA TEMEL DURUŞ TOP TUTMA ÜÇLÜ TEHDİT POZİSYONU DRİBBLİNG
|
2- |
BALL HANDLİNG ÇALIŞMALARI TEK ÇİFT DRİBBLİNG TEK ZAMANLI VE ÇİFT ZAMANLI STOPLAR
|
3- |
BALL HANDLİNG DRİBBLİNG ÇALIŞMALARI PAS ÇEŞİTLERİ UYGULAMALARI
|
4- |
PAS ÇALIŞMALARI DRİBBLİNG ÇALIŞMALARI ALDATMA HAREKETLERİ
|
5- |
SAĞ VE SOL TURNİKE BASAMAKLAMASI VE ÇALIŞMALARI
|
6- |
RİBAUNT ÇEŞİTLERİ VE AŞAMALARI
|
7- |
ŞUT BASAMAKLAMASI VE ÖĞRETİMİ
|
8- |
BASKETBOLDA SANİYE KURALLARI VE FAULLER
|
9- |
ALDATMA HAREKETLERİ VE TURNİKE-ŞUT ÇALIŞMALARI
|
10- |
BASKETBOL TARİHÇESİ OYUN KURALLARI
|
11- |
BASKETBOL OYUN KURALLARI VE HAKEM HAREKETLERİ
|
12- |
BASKETBOLDA SAYI CETVELİ VE İSTATİSTİK
|
13- |
BASKETBOLDA MÜSABAKA ÖNCESİ MÜSABAKA SIRASI VE SONRASI STRATEJİLER
|
14- |
1X1 2X2 OYUNLAR VE ÇALIŞMA ÖRNEKLERİ
|
15- |
3X3 4X4 5X5 SAVUNMA VE HÜCUM ÇALIŞMALARI
|
16- |
GENEL TEKRAR DEĞERLENDİRME VE FİNAL SINAVI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler basketbol temel tekniklerini öğreneceklerdir.
|
2- |
Öğrenciler temel hücum ve savunma sistemlerini öğreneceklerdir
|
3- |
Öğrenciler takım sporu yapma alışkanlığını kazanacaktır.
|
4- |
Öğrenciler Basketbol oyun kurallarını öğreneceklerdir.
|
5- |
Öğrenciler Basketbol saha ölçülerini , çember ve top ile ilgili ölçüleri öğreneceklerdir.
|
6- |
Öğrenciler kurallara uygun şekilde 1x1,2x2,3x3,4x4,5x5 çalışmalar yapabileceklerdir.
|
7- |
Öğrenciler Basketbol hakem hareketlerini öğreneceklerdir.
|
8- |
Öğrenciler Bir basketbol maçının analizini yapabileceklerdir.
|
9- |
Öğrenciler Bir Basketbol takımını kurallara uygun şekilde sahaya çıkarabilecek ve yönetebileceklerdir.
|
10- |
Öğrenciler Basketbol ile ilgili Eğitsel oyunları oynatabilecektir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
|
2- |
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
|
4- |
Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
|
|
6- |
En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
7
|
2
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
2
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
FIBA Basketbol Oyun Kuralları Notları •.: Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman 5.Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002.Basketbol Antrenman bilgisi Kenar Yönetimi Teknik-Taktik.Morpa Kültür Yayınları prof.Dr Mehmet Akif ZİYAGİL-Murat ELİÖZ- Basketbol Teknik-Cengiz ŞEN
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Basketbolun İşlevsel ve Temel Becerileri -lee ROSE
|
|