Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > BASKETBOL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BASKETBOL Birinci düzey AE 205 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER GÜVEN
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE UYGULAMALI VE TEORİK
Dersin amacı Olimpik bir spor dalı olan basketbol oyun kurallarının öğretilmesi, basketbolun temel tekniklerinin öğretilmesi ile teknik ve becerinin geliştirilmesinin yanında zevkli bir fiziksel aktivite olarak yapılmasının sağlanması.
Dersin tanımı BASKETBOL TEMEL TEKNİK VE TAKTİK BECERİLERİN KAZANDIRILMASI UYGULANMASI VE ÖĞRETİM BASAMAKLARININ KAZANDIRILMASI, BASKETBOL İLE İLGİLİ EĞİTSEL OYUNLARIN ÖĞRETİLMESİ

Dersin içeriği
1- BASKETBOLDA TEMEL DURUŞ TOP TUTMA ÜÇLÜ TEHDİT POZİSYONU DRİBBLİNG
2- BALL HANDLİNG ÇALIŞMALARI TEK ÇİFT DRİBBLİNG TEK ZAMANLI VE ÇİFT ZAMANLI STOPLAR
3- BALL HANDLİNG DRİBBLİNG ÇALIŞMALARI PAS ÇEŞİTLERİ UYGULAMALARI
4- PAS ÇALIŞMALARI DRİBBLİNG ÇALIŞMALARI ALDATMA HAREKETLERİ
5- SAĞ VE SOL TURNİKE BASAMAKLAMASI VE ÇALIŞMALARI
6- RİBAUNT ÇEŞİTLERİ VE AŞAMALARI
7- ŞUT BASAMAKLAMASI VE ÖĞRETİMİ
8- BASKETBOLDA SANİYE KURALLARI VE FAULLER
9- ALDATMA HAREKETLERİ VE TURNİKE-ŞUT ÇALIŞMALARI
10- BASKETBOL TARİHÇESİ OYUN KURALLARI
11- BASKETBOL OYUN KURALLARI VE HAKEM HAREKETLERİ
12- BASKETBOLDA SAYI CETVELİ VE İSTATİSTİK
13- BASKETBOLDA MÜSABAKA ÖNCESİ MÜSABAKA SIRASI VE SONRASI STRATEJİLER
14- 1X1 2X2 OYUNLAR VE ÇALIŞMA ÖRNEKLERİ
15- 3X3 4X4 5X5 SAVUNMA VE HÜCUM ÇALIŞMALARI
16- GENEL TEKRAR DEĞERLENDİRME VE FİNAL SINAVI
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler basketbol temel tekniklerini öğreneceklerdir.
2- Öğrenciler temel hücum ve savunma sistemlerini öğreneceklerdir
3- Öğrenciler takım sporu yapma alışkanlığını kazanacaktır.
4- Öğrenciler Basketbol oyun kurallarını öğreneceklerdir.
5- Öğrenciler Basketbol saha ölçülerini , çember ve top ile ilgili ölçüleri öğreneceklerdir.
6- Öğrenciler kurallara uygun şekilde 1x1,2x2,3x3,4x4,5x5 çalışmalar yapabileceklerdir.
7- Öğrenciler Basketbol hakem hareketlerini öğreneceklerdir.
8- Öğrenciler Bir basketbol maçının analizini yapabileceklerdir.
9- Öğrenciler Bir Basketbol takımını kurallara uygun şekilde sahaya çıkarabilecek ve yönetebileceklerdir.
10- Öğrenciler Basketbol ile ilgili Eğitsel oyunları oynatabilecektir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı FIBA Basketbol Oyun Kuralları Notları •.: Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman 5.Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002.Basketbol Antrenman bilgisi Kenar Yönetimi Teknik-Taktik.Morpa Kültür Yayınları prof.Dr Mehmet Akif ZİYAGİL-Murat ELİÖZ- Basketbol Teknik-Cengiz ŞEN
Yardımcı Kaynaklar Basketbolun İşlevsel ve Temel Becerileri -lee ROSE

Ders ile ilgili dosyalar