Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > SPORDA YÖNETİM VE ORGANIZASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPORDA YÖNETİM VE ORGANIZASYON Birinci düzey BSA 203 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FEYZULLAH KOCA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze, online, sözlü anlatım, sunum, soru-cevap
Dersin amacı Yönetim ve organizasyonu öğretmek
Dersin tanımı Sporda Yönetim ve Organizasyon

Dersin içeriği
1- Yönetimin Tanımı
2- Yönetimin Amaçları
3- Yönetimin Fonksiyonları
4- Spor ve Yönetim
5- Spor Yönetiminin Tanımı
6- Spor Yönetiminin Özellikleri
7- Spor Yönetiminde Hiyerarşik Yapı
8- Dünyadaki Yönetim Biçimleri
9- Gelişmiş Ülkelerdeki yönetim biçimi
10- Dünyadaki Spor Yönetimi
11- Avrupa''daki Spor Yönetimi
12- Örnek Ülkeler
13- Türkiye''de Spor Organizyasyonları
14- Dünyada Spor Organizasynları
15- Final Sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler yönetim fonksiyonlarını tanımlar.
2- Öğrenciler yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini açıklar.
3- Öğrenciler motivasyon ve liderlik teorilerini özetler.
4- Öğrenciler yapılarına göre örgüt türlerini ayırt eder.
5- Spor organizyasyonlarının yapısını kavrar.
6- Spor organizyasyonlarına örnek verir.
7- Spor organizyasyonlarını tartışır.
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 8 40
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar