Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > KANSER MOLEKÜLER BİYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KANSER MOLEKÜLER BİYOLOJİSİ İkinci düzey TIB 620 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin dili Turkçe
Koordinatör PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik ve interaktif eğitim
Dersin amacı Kanserin moleküler temelini öğrencilere öğretmek.
Dersin tanımı Kanserdeki moleküler olayların önemi

Dersin içeriği
1- Kanserin sebepleri
2- Kanser hücrelerinin özellikleri
3- Tümor virusleri
4- Retrovirusler
5- Retroviral onkogenler
6- Onkogenler
7- Onkogen ürünlerinin foksiyonları
8- Tumor supressor genler
9- Tumor supressor gen ürünlerinin fonksiyonları
10- Moleküler tanı
11- Tedavi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kanserin sebeplerini anlamak
2- Kanser hücrelerinin özelliklerini öğrenmek
3- Tümor viruslerini öğrenmek
4- Retrovirusleri kavramak
5- Retroviral onkogenleri öğrenmek
6- Onkogenleri öğenmek
7- Onkogen ürünlerinin foksiyonlarını anlamak
8- Tumor supressor genleri kavramak
9- Tumor supressor gen ürünlerinin fonksiyonlarını anlamak
10- Moleküler tanı ve tedaviyi öğrenmek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 9 117
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. A. Ekmekçi. Gen, Genetik Değişim ve Hastalıkları, Gazi Kitabevi, 2006. 2. Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı Ersan Kalay, Neşe Atabey, (2016) Hücre, Moleküler Yaklaşım. 7. Baskının Çevirisi; İzmir Tıp Kitabevi, ISBN 9786056681707, İzmir. 3. G. M. Cooper and R.E. Hausman, (2016) The Cell: A Molecular Approach (7th Ed), ASM Press and Sinauer Associates. 4. Hasan Veysi Güneş, (2013) Moleküler Hücre Biyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevi. 3. baskı, ISBN 978-605-134499-47-2, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar İlgili makaleler ve web sayfaları

Ders ile ilgili dosyalar