Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Viroloji (yüksek Lisans) > VİRUSLARIN GENEL KARAKTERLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VİRUSLARIN GENEL KARAKTERLERİ İkinci düzey VVR 501 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYŞE GENÇAY GÖKSU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞE GENÇAY GÖKSU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, virüslerin yapısal ve genetik özelliklerini detaylı bir şekilde ele almaktır.
Dersin tanımı Virusların genel karakterleri

Dersin içeriği
1- Virolojiye Giriş ve Virüslerin Temel Özellikleri
2- Virusların Genom özellikleri ve Yapıları
3- Virusların Kapsit ve Simetri özellikleri
4- Virusların Zarf ve Yapı özellikleri
5- Viral proteinlerin ve Enzimlerin görevleri
6- DNA lı virusların genel özellikleri
7- DNA lı virusların genel özellikleri
8- DNA lı virusların genel özellikleri
9- Güncel Literatür incelemeleri ve sunum
10- RNA lı virusların genel özellikleri
11- RNA lı virusların genel özellikleri
12- Revers Transkriptaz aktiviteli virusların genel özellikleri
13- Güncel Literatür incelemeleri ve sunum
14- Güncel Literatür incelemeleri, sunum, dersin genel değerlendirmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Virüslerin zorunlu hücre içi parazitleri olduğunu ve temel özelliklerini (enerji üretememe, protein sentezleyememe, bölünerek çoğalamama) açıklayabilme, Virion kavramını ve yapısını (kapsit ve genom) açıklayabilme
2- Virüslerin yapısında bulunan nükleik asitlerin (RNA veya DNA) genom olarak işlev gördüğünü açıklayabilme
3- RNA virüslerinin çoğunlukla tek iplikli genoma sahip olduğunu ve pozitif/negatif polarite kavramlarını açıklayabilme.
4- DNA virüslerinin çoğunlukla çift sarmallı genoma sahip olduğunu ve parvovirüsler gibi istisnaları açıklayabilme
5- Reovirüslerin çift sarmallı RNA virüsleri olduğunu açıklayabilme.
6- Segmenter RNA virüsleri (reovirüsler, ortomiksovirüsler, bunyavirüsler, arenavirüsler) ve diploid retrovirüsleri tanımlayabilme
7- Kapsitin, kapsomer adı verilen protein alt ünitelerden oluştuğunu ve kapsomerlerin polipeptit alt ünitelerden oluştuğunu tanımlayabilme, İkozahedral (kübik) ve helikal kapsit simetrilerini açıklayabilme
8- DNA lı RNA lı virus ailelerinin genel özelliklerini tanımlayabilme
9- Virusların yapısal ve yapısal olmayan proteinlerinin farklarını, görevlerini ve özelliklerini tanımlayabilme
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Uygulamalarla ilgili yasa yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır
3- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 7 105
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar