Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > LOBİCİLİK VE MEDYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LOBİCİLİK VE MEDYA Birinci düzey GAZ436 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ALİ KORKMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ KORKMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Konferans, tartışma.
Dersin amacı Derste, dünya veya ülke ekonomisini biçimlendiren ulusal ve uluslararası güçlerin, devletlerin yasama, yürütme ve yargı organlarının kararlarını etkilemeleri ve bu durumdan kaynaklanan demokrasi sorununun tartışılması, medyanın bu işleyişteki işlevine sorgulayıcı bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Lobicilik, siyasal anlamda kanun yapıcıları etkileme ve karar süreçlerini yönlendirme faaliyetleri olarak tanımlanmaktadır. Demokrasinin gelişmesi ile birlikte “örgütlenme kültürü” tüm dünyada hızlı bir şekilde yayılmaktadır. Parlamenter demokrasilerde, örgütlü gruplar, siyasal ve sosyal çıkarlar için bir takım profesyonel faaliyetlerde bulunmaktadırlar. Lobicilik ve Medya dersi, lobicilik faaliyetleriyle karar alma mekanizmalarını etkilemeye çalışan örgütlenmeler ile medya arasındaki ilişkilerin çeşitli yönleriyle incelendiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Lobicilik kavramı ve tanımı
2- Lobiciliğin tarihsel gelişimi ve yasal düzenlemeler
3- Lobiciliğe yakın kavramlar ve lobiciliğin yakın kavramlardan farkları
4- Siyasal sistemler ve lobicilik
5- Lobicilikte hedef kitle
6- Türkiye''de lobi faaliyetlerinin hedefleri
7- Lobicilikte hedef kitlenin özellikleri
8- Lobicilik stratejileri
9- Lobiciliği gerekli kılan nedenler
10- Lobicilikte kullanılan baskı metodları, kullanılan araçlar
11- Lobicide bulunması gereken özellikler
12- Lobicilerin gruplandırılması, lobilerin işlevleri
13- Lobicilik çeşitleri, yöntemleri
14- Dünyada Lobicilik Uygulamaları (Ermeni, Yahudi ve Yunan Lobileri)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lobiciliğin ne olduğunu tanımlar,
2- Lobicilik ile ilgili tarihsel gelişim sürecini öğrenir,
3- Lobicilikle ilgili çeşitli yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur,
4- Lobilerin kullandığı strateji ve yöntemlerin farkına varır,
5- Dünya ve Türkiye''de etkinlik gösteren güçlü lobiler hakkında bilgi sahibi olur,
6- Lobiler ve medya arasındaki çeşitli ilişkileri sorgulayıcı bakış açıyla öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 5 2 10
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Lobicilik - Kadir Canöz
Yardımcı Kaynaklar Lobicilik Kavramlarına Giriş- Ed. Bilgehan Gültekin ve Leyla Budak/ Amerika''da Siyasal Yapı, Lobiler ve Dış Politika - Tayyar Arı/ Amerika Birleşik Devletleri''nde Lobi Faaliyetleri - N. Nisa Bayramoğlu

Ders ile ilgili dosyalar