Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Tibbi Biyoloji (doktora) > NÜKLEİK ASİT VE PROTEİN İLİŞKİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NÜKLEİK ASİT VE PROTEİN İLİŞKİSİ Üçüncü düzey TIB 615 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yüksek Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin dili Turkçe
Koordinatör PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik ve interaktif eğitim
Dersin amacı Nükleik asit ve protein etkileşimlerinin moleküler temelini öğrencilere öğretmek
Dersin tanımı Nükleik asitlerin yapı ve fonksiyonunda proteinlerin önemi

Dersin içeriği
1- Ökaryot DNA’nın özellikleri
2- Kromatin yapısı ve genlerin fonksiyonları
3- DNA replikasyonu ve protein sentezi
4- Nükleik asitler ve proteinler arasındaki güçler, Nükleik asitler ve proteinler arasındaki nonspesifik etkileşimler
5- DNA-Protein ilişkisindeki modellerin incelenmesi
6- Kromozom yapılanmasında DNA-Protein ilişkisinin rolü
7- Transkripsiyonel kontrol mekanizmalarında DNA-Protein ilişkisinin önemi
8- Heat shock genleri ve proteinleri ve homeobox örneği
9- RNA-Protein ilişkisindeki ribozomal RNA’lar
10- Katalitik RNA’lar ve spliceozom
11- Ligazlar ve nükleazlar
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ökaryot DNA’nın özelliklerini öğrenmek
2- Kromatin yapısı ve genlerin fonksiyonlarıni kavramak
3- DNA replikasyonu ve protein sentezini anlamak
4- Nükleik asitler ve proteinler arasındaki güçler, Nükleik asitler ve proteinler arasındaki nonspesifik etkileşimleri kavramak
5- DNA-Protein ilişkisindeki modelleri öğrenmek
6- Kromozom yapılanmasında DNA-Protein ilişkisinin rolünü öğrenmek
7- Transkripsiyonel kontrol mekanizmalarında DNA-Protein ilişkisinin önemini anlamak
8- Heat shock genleri ve proteinleri ve homeobox örneğini kavramak
9- RNA-Protein ilişkisindeki ribozomal RNA’lar ve katalitik RNA’lar ve spliceozomu öğrenmek
10- Ligazlar ve nükleazları kavramak

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 7 91
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 26 26
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı Ersan Kalay, Neşe Atabey, (2016) Hücre, Moleküler Yaklaşım. 7. Baskının Çevirisi; İzmir Tıp Kitabevi, ISBN 9786056681707, İzmir. G. M. Cooper and R.E. Hausman, (2016) The Cell: A Molecular Approach (7th Ed), ASM Press and Sinauer Associates. Hasan Veysi Güneş, (2013) Moleküler Hücre Biyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevi. 3. baskı, ISBN 978-605-134499-47-2, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar İlgili makaleler ve web sayfaları

Ders ile ilgili dosyalar