Ön koşul dersleri
|
Yüksek Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir.
|
Eğitimin dili
|
Turkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve interaktif eğitim
|
Dersin amacı
|
Nükleik asit ve protein etkileşimlerinin moleküler temelini öğrencilere öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Nükleik asitlerin yapı ve fonksiyonunda proteinlerin önemi
|
1- |
Ökaryot DNA’nın özellikleri
|
2- |
Kromatin yapısı ve genlerin fonksiyonları
|
3- |
DNA replikasyonu ve protein sentezi
|
4- |
Nükleik asitler ve proteinler arasındaki güçler, Nükleik asitler ve proteinler arasındaki nonspesifik etkileşimler
|
5- |
DNA-Protein ilişkisindeki modellerin incelenmesi
|
6- |
Kromozom yapılanmasında DNA-Protein ilişkisinin rolü
|
7- |
Transkripsiyonel kontrol mekanizmalarında DNA-Protein ilişkisinin önemi
|
8- |
Heat shock genleri ve proteinleri ve homeobox örneği
|
9- |
RNA-Protein ilişkisindeki ribozomal RNA’lar
|
10- |
Katalitik RNA’lar ve spliceozom
|
11- |
Ligazlar ve nükleazlar
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ökaryot DNA’nın özelliklerini öğrenmek
|
2- |
Kromatin yapısı ve genlerin fonksiyonlarıni kavramak
|
3- |
DNA replikasyonu ve protein sentezini anlamak
|
4- |
Nükleik asitler ve proteinler arasındaki güçler, Nükleik asitler ve proteinler arasındaki nonspesifik etkileşimleri kavramak
|
5- |
DNA-Protein ilişkisindeki modelleri öğrenmek
|
6- |
Kromozom yapılanmasında DNA-Protein ilişkisinin rolünü öğrenmek
|
7- |
Transkripsiyonel kontrol mekanizmalarında DNA-Protein ilişkisinin önemini anlamak
|
8- |
Heat shock genleri ve proteinleri ve homeobox örneğini kavramak
|
9- |
RNA-Protein ilişkisindeki ribozomal RNA’lar ve katalitik RNA’lar ve spliceozomu öğrenmek
|
10- |
Ligazlar ve nükleazları kavramak
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
7
|
91
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
26
|
26
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
200
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı Ersan Kalay, Neşe Atabey, (2016) Hücre, Moleküler Yaklaşım. 7. Baskının Çevirisi; İzmir Tıp Kitabevi, ISBN 9786056681707, İzmir.
G. M. Cooper and R.E. Hausman, (2016) The Cell: A Molecular Approach (7th Ed), ASM Press and Sinauer Associates.
Hasan Veysi Güneş, (2013) Moleküler Hücre Biyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevi. 3. baskı, ISBN 978-605-134499-47-2, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İlgili makaleler ve web sayfaları
|
|