Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > ORTOPEDİK BOZUKLUKLAR ÇOĞALTIM YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORTOPEDİK BOZUKLUKLAR ÇOĞALTIM YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey VCR 521 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NUSRET APAYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK PRATİK
Dersin amacı Bu dersin amacı ortopedik bozukluklarda sağaltım yöntemlerinin öğretilmesidir
Dersin tanımı Ortopedik bozukluklarda sağaltım yöntemlerinin temel konuları verilecek

Dersin içeriği
1- Veteriner ortopedinin tanımı ve kapsamı
2- Terminoloji
3- Kırıkların sınıflandırılması
4- Kırıkların bulguları
5- Kırıkların sağaltım yöntemleri
6- Kompresyon yöntemi
7- İntrameduller çivileme
8- Plakalarla osteosentez
9- Çivilerle osteosentez
10- Kemik greftleri ile osteosentez
11- Ön bacaklardaki kırıklar
12- Pelvis kırıkları
13- Arka bacak kırıkları
14- Çapraz bağ lezyonları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ortopedik sorunlarını sağıltımını öğrenecektir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 10 100
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 4 1 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aslanbey D, (1990). Veteriner Ortopedi ve Travmatoloji. 1. Baskı, Ankara: Maya Matbaacılık.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar