Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > PALİNOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PALİNOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İkinci düzey BİY 595 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEM VURAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. CEM VURAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı; palinolojik araştırma yöntemlerinin öğretilmesi ve uygulanmasıdır.
Dersin tanımı Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Palinolojinin kısa tanımı, sporomorf morfolojisi, paleopalinoloji, melissopalinoloji, stratigrafik palinoloji, aeropalinoloji araştırma yöntemleri ve uygulamaları

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Mikroskopi yöntemleri (ışık ve taramalı elektron mikroskobu)
3- Spor terminolojisi.
4- Polen terminolojisi
5- Polen terminolojisi.
6- Stratigrafik palinoloji yöntemleri
7- Türkiyenin paleo polen florası.
8- ARA SINAV
9- Melisso palinoloji yöntemleri
10- Aeropalinoloji yöntemleri
11- Aeropalinoloji yöntemleri
12- Bazı açık tohumluların polen örneklerinin ışık ve taramalı elektron mikroskobunda incelenmesi.
13- Bazı kapalı tohumluların polen örneklerinin ışık mikroskobunda incelenmesi.
14- Bazı kapalı tohumluların polen örneklerinin taramalı elektron mikroskobunda incelenmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Palinolojik araştırma yöntemlerinin öğretilmesi ve uygulanması.
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 3 42
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Punt, W., et al, Glossary of pollen and spore terminology, Lpp foundation, Utrecht, 1994.
Yardımcı Kaynaklar Pehlivan, S., Türkiyenin alerjen polenleri atlası, Ünal offset, Ankara, 1995. Gemici, Y., Palinoloji Laboratuvar klavuzu, ege Ünv. Fen fakültesi Teksirler serisi no: 73, İzmir, 1987.

Ders ile ilgili dosyalar