Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEM VURAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. CEM VURAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; palinolojik araştırma yöntemlerinin öğretilmesi ve uygulanmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Palinolojinin kısa tanımı, sporomorf morfolojisi, paleopalinoloji, melissopalinoloji, stratigrafik palinoloji, aeropalinoloji araştırma yöntemleri ve uygulamaları
|
1- |
Giriş
|
2- |
Mikroskopi yöntemleri (ışık ve taramalı elektron mikroskobu)
|
3- |
Spor terminolojisi.
|
4- |
Polen terminolojisi
|
5- |
Polen terminolojisi.
|
6- |
Stratigrafik palinoloji yöntemleri
|
7- |
Türkiyenin paleo polen florası.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Melisso palinoloji yöntemleri
|
10- |
Aeropalinoloji yöntemleri
|
11- |
Aeropalinoloji yöntemleri
|
12- |
Bazı açık tohumluların polen örneklerinin ışık ve taramalı elektron mikroskobunda incelenmesi.
|
13- |
Bazı kapalı tohumluların polen örneklerinin ışık mikroskobunda incelenmesi.
|
14- |
Bazı kapalı tohumluların polen örneklerinin taramalı elektron mikroskobunda incelenmesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Palinolojik araştırma yöntemlerinin öğretilmesi ve uygulanması.
|
2- |
-
|
3- |
-
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
3
|
42
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
30
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Punt, W., et al, Glossary of pollen and spore terminology, Lpp foundation, Utrecht, 1994.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Pehlivan, S., Türkiyenin alerjen polenleri atlası, Ünal offset, Ankara, 1995.
Gemici, Y., Palinoloji Laboratuvar klavuzu, ege Ünv. Fen fakültesi Teksirler serisi no: 73, İzmir, 1987.
|
|