Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Resim Anasanat Dali (yüksek Lisans) > YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLARLA ÇİZİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLARLA ÇİZİM İkinci düzey RES516.1 Seçmeli 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. ÖZLEM GÖK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. NURDAN GÖKÇE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Yaratıcı desen dersinin amacı sanatta çizim bilincini üst bir düzeye çıkarabilmeyi amaçlar.
Dersin tanımı Yaratıcı desen dersi desen çizme yani çizim yönteminin yenilikçi şekilde ele alınmasıdır.

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı ve giriş
2- Klasik desenler ve modern desenlere bakış
3- Modernizm ve desen
4- atölyede desen pratikleri gerçekleştirme I
5- atölyede desen pratikleri gerçekleştirme II
6- atölyede desen pratikleri gerçekleştirme III
7- ARA SINAV
8- Desen ve mekan kavramı
9- Desen ve malzeme kavramı
10- Deneysel desen pratikleri gerçekleştirme I
11- Deneysel desen pratikleri gerçekleştirme II
12- Deneysel desen pratikleri gerçekleştirme III
13- Deseni sergileme yöntemleri I
14- Deseni sergileme yöntemleri II
15- SINAV
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yaratıcı şekilde deseni yorumlayabilme
2- İmgesel bağlamda güçlü desenler yapabilme
3- Çağdaş sanat anlamında desen alanındaki gelişmeleri takip edebilme
4- Farklı diplinlerle alaka kurarak malzeme ve deneyleri yapabilme
5- Eserlerinden Sergi düzenleyebilme
6- -
7- -
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3- Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6- Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7- Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 10 100
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ders notları, kütüphane, internet
Yardımcı Kaynaklar ders notları, kütüphane, internet

Ders ile ilgili dosyalar