Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > YAZILI ANLATIM 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAZILI ANLATIM 2 Birinci düzey EDE 204 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe-Ermenice
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Ermenice yazılı anlatım dersi, öğrencilerin yazılı iletişim becerilerini geliştirmeyi ve Ermenice dilinde etkili yazma yeteneklerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, öğrencilerin düşüncelerini açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etmelerine yardımcı olacaktır
Dersin tanımı Ermenice Yazılı Anlatım dersi, öğrencilere Ermenice dilinde etkili yazılı iletişim becerileri kazandırmayı amaçlar. Bu ders, yazılı anlatımın temel unsurlarını öğrenerek öğrencilerin kendilerini ifade etme yeteneklerini geliştirmeyi hedefler.

Dersin içeriği
1- • Yazılı anlatımın önemi
2- • Dersin hedefleri ve beklentileri
3- • Dil bilgisi ve imla kuralları
4- • Noktalama işaretlerinin kullanımı
5- • Farklı yazılı anlatım türleri (deneme, makale, hikaye, mektup vb.)
6- • Her türün özellikleri ve yapılandırılması
7- • Planlama ve taslak oluşturma
8- • Yazma, gözden geçirme ve düzenleme aşamaları
9- Ara Sınav
10- • Yazılı anlatım alıştırmaları
11- • Grup projeleri ve bireysel yazma görevleri
12- • Ermenice dilinde etkili yazılı anlatım becerilerini geliştirmek.
13- • Farklı yazılı anlatım türlerini tanıma ve uygulama yeteneği kazanma.
14- • Yazılı metinleri düzenleme ve gözden geçirme becerisi geliştirmek
15- • Eleştirel düşünme ve yaratıcı yazma yeteneklerini güçlendirmek
16- Tekrar
17- Final Sınavı
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- • Ermenice dilinde etkili yazılı iletişim kurabilme yeteneği geliştirme.
2- • Farklı yazılı anlatım türlerinde (deneme, makale, hikaye vb.) yazma becerilerini uygulama
3- • Ermenice dil bilgisi ve imla kurallarını doğru bir şekilde kullanabilme.
4- • Noktalama işaretlerini yerinde ve etkili bir şekilde kullanma becerisi kazanma.
5- • Yazma sürecinin aşamalarını (planlama, taslak oluşturma, gözden geçirme) etkin bir şekilde uygulama.
6- • Yazılı metinleri düzenleyebilme ve geliştirebilme yeteneği kazanma.
7- • Yazılı metinleri analiz etme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme.
8- • Kendi yazılı çalışmalarını ve başkalarının metinlerini eleştirel bir şekilde gözden geçirme becerisi.
9- • Yaratıcı düşünme ve yazma yeteneklerini geliştirme.
10- • Kendi özgün yazılı eserlerini oluşturabilme yeteneği kazanma

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 6 1 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 7 7
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 1 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 7 7
Araştırma 4 1 4
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı KRATKIY KURS ARMYANSKOQO YAZIKA
Yardımcı Kaynaklar QAFAR MEHDIYEV

Ders ile ilgili dosyalar