Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Havacilik Yönetimi > YAZILI ANLATIM 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAZILI ANLATIM 2 Birinci düzey EDE 204 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe-Ermenice
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Ermenice yazılı anlatım dersi, öğrencilerin yazılı iletişim becerilerini geliştirmeyi ve Ermenice dilinde etkili yazma yeteneklerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, öğrencilerin düşüncelerini açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etmelerine yardımcı olacaktır
Dersin tanımı Ermenice Yazılı Anlatım dersi, öğrencilere Ermenice dilinde etkili yazılı iletişim becerileri kazandırmayı amaçlar. Bu ders, yazılı anlatımın temel unsurlarını öğrenerek öğrencilerin kendilerini ifade etme yeteneklerini geliştirmeyi hedefler.

Dersin içeriği
1- • Yazılı anlatımın önemi
2- • Dersin hedefleri ve beklentileri
3- • Dil bilgisi ve imla kuralları
4- • Noktalama işaretlerinin kullanımı
5- • Farklı yazılı anlatım türleri (deneme, makale, hikaye, mektup vb.)
6- • Her türün özellikleri ve yapılandırılması
7- • Planlama ve taslak oluşturma
8- • Yazma, gözden geçirme ve düzenleme aşamaları
9- Ara Sınav
10- • Yazılı anlatım alıştırmaları
11- • Grup projeleri ve bireysel yazma görevleri
12- • Ermenice dilinde etkili yazılı anlatım becerilerini geliştirmek.
13- • Farklı yazılı anlatım türlerini tanıma ve uygulama yeteneği kazanma.
14- • Yazılı metinleri düzenleme ve gözden geçirme becerisi geliştirmek
15- • Eleştirel düşünme ve yaratıcı yazma yeteneklerini güçlendirmek
16- Tekrar
17- Final Sınavı
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- • Ermenice dilinde etkili yazılı iletişim kurabilme yeteneği geliştirme.
2- • Farklı yazılı anlatım türlerinde (deneme, makale, hikaye vb.) yazma becerilerini uygulama
3- • Ermenice dil bilgisi ve imla kurallarını doğru bir şekilde kullanabilme.
4- • Noktalama işaretlerini yerinde ve etkili bir şekilde kullanma becerisi kazanma.
5- • Yazma sürecinin aşamalarını (planlama, taslak oluşturma, gözden geçirme) etkin bir şekilde uygulama.
6- • Yazılı metinleri düzenleyebilme ve geliştirebilme yeteneği kazanma.
7- • Yazılı metinleri analiz etme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme.
8- • Kendi yazılı çalışmalarını ve başkalarının metinlerini eleştirel bir şekilde gözden geçirme becerisi.
9- • Yaratıcı düşünme ve yazma yeteneklerini geliştirme.
10- • Kendi özgün yazılı eserlerini oluşturabilme yeteneği kazanma

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
2- Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
3- Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
4- Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
5- Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
6- Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
7- Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
8- Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
9- Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
10- Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
11- Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
12- Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
13- Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
14- Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
15- Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
16- Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
17- Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
18- Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
19- Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
20- Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 6 1 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 7 7
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 1 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 7 7
Araştırma 4 1 4
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı KRATKIY KURS ARMYANSKOQO YAZIKA
Yardımcı Kaynaklar QAFAR MEHDIYEV

Ders ile ilgili dosyalar