Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > ISI VE KÜTLE TRANSFERİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ISI VE KÜTLE TRANSFERİ-II Birinci düzey ESM 302 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NESRİN KAYATAŞ DEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Nesrin KAYATAŞ DEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -Arş. Gör. Burak KARAKAYA
Dersin veriliş şekli -Yüz yüze
Dersin amacı -Isı transferi hesaplarını yapabilmek için, mühendislik hesaplarında kullanacakları ısı transferi konularının aktarılmasıdır. Verilen konularla ilgili sayısal örneklerin de çözülmesi ile öğrencilere sonuçların değerlendirilmesi, yorum ve seçim yapma yeteneği kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Kaynama ve yoğuşma yoluyla ısıtransferi
2- Kütle Transferi, Kütle ve ısı transferi arasındaki benzerlikler
3- Kütle Transferi, Kütle ve ısı transferi arasındaki benzerlikler
4- Difüzyon yolu ile kütle transferi
5- Difüzyon yolu ile kütle transferi
6- Kütle transferi içeren sistemlerin analizi
7- Kütle transferi içeren sistemlerin analizi
8- vize sınavı.
9- Zamana bağlı kütle transferi problemleri
10- Zamana bağlı kütle transferi problemleri
11- Gaz ve katı madde radyasyonu
12- Gaz ve katı madde radyasyonu
13- Konveksiyon ve radyasyonla ısı transferi
14- Konveksiyon ve radyasyonla ısı transferi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- -Kaynama ve yoğuşma yoluyla ısı transferi.
2- -Kütle Transferi
3- -Kütle ve ısı transferi arasındaki benzerlikler.
4- -Difüzyon yolu ile kütle transferi.
5- -Kütle transferi içeren sistemlerin analizi.
6- -Zamana bağlı kütle transferi problemleri.
7- Gaz ve katı madde radyasyonu.
8- Konveksiyon ve radyasyonla ısı transferi.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 4 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Y,Cengel.,Isı ve Kütle Transferi
Yardımcı Kaynaklar F,Incpropera.,Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri.

Ders ile ilgili dosyalar