Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (y.l.) > TEZ DANIŞMANLIĞI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 1 İkinci düzey KİM 721 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Kimya Bölümündeki Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Kimya Bölümündeki Araştırma Görevlileri
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin çalışma alanları ile ilgili ders seçmeleri, bilgi ve becerilerini artırmak için gerekli hazırlıkları yapmaktır.
Dersin tanımı Bu ders, araştırma çalışmaları sırasında öğrencinin Yüksek Lisans ders seçilmesiyle ilgilidir. Öğrencinin yeterliliği, ilgilendiği konular, kariyer planlaması ve araştırma alanları dikkate alınarak ders seçimi yapılır.

Dersin içeriği
1- Öğrenci uygun ders seçmeleri dikkate alınarak bir akademik derece programını tamamlamak için gereken kredi sayısının sınırları kontrol edilir.
2- Araştırma laboratuvar güvenlik kurallarının standart bir listesi verilerek ön hazırlık yapılır. Tehlikeli maddeler veya işlemlere karşı gerekli tedbirlerin alınması için gereki uyarılar yapılır.
3- Araştırma laboratuvarındaki cihazların tanıtımı yapılır.
4- Öğrencinin belirli bir alandaki mevcut araştırmalara aşinalık kazanmalarına ve bilgi boşluklarını tespit etmelerine yardımcı olacak literatür taramasının nasıl yapıldığı gösterilir.
5- Öğrencinin bir çalışmayı anlaması için gerekli olan arka plan bilgisini sağlamasına ve bir konu hakkında bilinenleri ortaya çıkararak araştırmacıların bilgi tabanındaki boşlukları veya zayıflıkları belirlemesine yol gösterilir.
6- Öğrencinin mevcut bilgiyi iyi bir şekilde kavradığını ve öğrenme süreçlerini geliştirdiğini takip etmek için literatür tarama performansı, pratik ve teorik sorunları çözmesi takip edilir.
7- Öğrencinin bir alanın derinlemesine anlaşılmasını sağlaması için temel boşlukları ve zorlukları vurgular ve analitik ve iletişim becerilerinin geliştirilmesine yardımcı olunur.
8- Öğrencinin pratik ve teorik sorunların belirlenmesindeki becerisiyle ilgilenilir.
9- Öğrencinin veri analizinin doğru yorumlanmasına, öğrenmenin neresinde olduğunu anlamasına ve hedefleri belirlemesine dikkat edilir.
10- Öğrencinin alanı ile ilgili verileri toplama ve sonuçları yorumlama deneyimi kazanmasına yardımcı olunur.
11- Öğrencinin tez konusunun gerektirdiği araştırma metotlarını öğrenmesi, geliştirmesi ve uygulaması kontrol edilir.
12- Öğrencinin araştırma amaçlarının ve sorularının belirlenmesine destek olunur.
13- Öğrencinin gelecekteki araştırmalar için önerilerde bulunması istenir.
14- Öğrencinin spesifik araştırma amaçlarını tanımlayarak yeni bir araştırma projesinin planlanmasındaki performansı takip edilir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci akademik ve profesyonel olarak meşgul olacak, öz güvenini geliştirecek ve konularıyla ilgili uzmanlıklarını artıracak, ilgili araştırmalarla desteklenen tutarlı bir çalışma yürütecek şekilde bilgi birikimiyle donatılacaktır.
2- Derslerin her seviyesi boyunca (lisans veya lisansüstü) desteklenecek ve akademik, mesleki ve kişisel gelişimlerinin yanı sıra öğrenme deneyimleri üzerinde düşünmeye teşvik edilecektir.
3- Tutarlı bir ders yapısı içinde laboratuvarda öğrendikleriyle kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşacak.
4- Öğrenci, alanındaki üst düzey bilgi ve deneyimi sayesinde farklı araştırma yöntemlerini kullanarak ortaya çıkan sorunlara karşı bilimsel yaklaşım ve stratejiler geliştirecektir.
5- Öğrenci bildiği yabancı dili kullanarak yabancı kaynaklardan alanıyla ilgili bilgilere ulaşacaktır.
6- Öğrenci kongre veya sempozyumlarda meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurarak uluslararası düzeyde gelişme gösterecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 1 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     45
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel Araştırma Yöntemleri – Ali Yıldırım & Hasan Şimşek
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Yazım ve Etik – Yusuf Ziya Keskin, Hüseyin Kıran

Ders ile ilgili dosyalar