Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Hemşirelik > İLETİŞİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM Birinci düzey SEC 105 Seçmeli 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör Doç. Dr. Mahmut EVLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mahmut EVLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Nuray ŞİMŞEK
Dersin veriliş şekli Konu sunumu, grup çalışmaları, rol-oyunlar gibi interaktif yöntemlerle ders yapılır.
Dersin amacı Bu ders kendini tanımanın hemşirelik mesleğindeki önemini kavrama,örnek durumlar üzerinde yardım edici iletişim tekniklerini kullanabilme, stresle baş etme, problem çözme, çatışma çözümü, öfkenin doğru ifadesi ve empatik beceri geliştirmeyi amaçlar.
Dersin tanımı Bu ders, kendini tanıma ve iletişim yöntemleri, stresle baş etme, problem çözme, çatışma çözümü, öfke ve öfke kontrolü konularında bilgi ve uygulamaları kapsar.

Dersin içeriği
1- 1. Dersin amacının ve içeriğinin paylaşılması
2- 2. Kendini tanıma süreci ve kendini tanımanın önemi
3- 3. Terapötik iletişim teknikleri
4- 4. Terapötik iletişim teknikleri egzersiz
5- 5. Stres ve baş etme yöntemleri
6- 6. Stresle baş etme yöntemleri egzersiz
7- 7. Ara Sınav
8- 8. Problem çözme yöntemleri
9- 9. Problem çözme yöntemleri egzersiz
10- 10. Bilişsel çarpıtmalar ve kişiler arası ilişkilerde yarattığı sorunlar
11- 11. Çatışma çözümü
12- 12. Çatışma çözüm egzersiz
13- 13. Öfke ve öfke kontrolü
14- 14. Öfkenin doğru ifadesi egzersiz
15- 15. Empati ve empatik tepki basamakları
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kendini tanımanın hemşirelik mesleğindeki önemini tartışır.
2- Örnek durumlar üzerinde yardım edici iletişim tekniklerini kullanır.
3- Stresle baş etme yöntemlerini uygular.
4- Problem çözme basamaklarını örnek bir duruma uygular.
5- Çatışma çözümünde uygun stratejiyi belirler.
6- Öfkenin doğru ifadesini örnek durumlarda gösterir.
7- Örnek durumlarda empatik tepkileri ifade eder.
8- Örnek durumlarda ben dili ile kendini ifade eder.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3- Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4- Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5- Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6- Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7- Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8- Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9- Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11- Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sağlık Profesyonelleri İçin İletişim, Yılmaz M, Akdemisyen Kitabevi, Ankara; 2020: Gürüz D, Temel Eğinli A: Kişilerarası İletişim, Bilgiler-Etkiler-Engeller, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara;2000 Voltan Acar N: İnsan İlişkileri İletişim, 2. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2010 Tayfun R: Etkili İletişim ve Beden Dili, 3. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara;2010 Alberti R, Emmons M: Atılganlık(çev. Katlan S), Hekimler Yayın Birliği, Ankara;2002 Cüceloğlu D: Yeniden İnsan İnsana, 7. Basım, Remzi Kitabevi, Ankara;1993 Dökmen Ü: Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati, 17. Baskı, Sistem Yayıncılık, Ankara;2000
Yardımcı Kaynaklar Özcan A:Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Sistem Ofset,Ankara;2006 Üsütn B, Akgün E, Parlak N: Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, okullar Yayınevi 2005 Terakye G: Hasta Hemşire İlişkileri, 5. Baskı, Zirve Ofset Ltd. Şti., Ankara;1998

Ders ile ilgili dosyalar