Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > TÜRKİYE MEMELİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE MEMELİLERİ İkinci düzey BİY 534 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. COŞKUN TEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN TEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım, örnekler üzerinde beraber inceleme, soru cevap, görsel kaynakların kullanımı, tartışma
Dersin amacı Bu dersin amacı; memeliler hakkında genel bilgi vermek, Türkiye memeli türlerini tanıtmak ve yayılışları hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı Türkiye coğrafyası, Türkiye de memeli hayvanların araştırılma tarihi, memelilerin tanıtıcı özellikleri, filojenisi ve evrimi, ekolojisi, sınıflandırılması, Türkiye memeli türlerinin listesi ve yayılışları, memeli örneklerinin toplanması ve saklanması, Türkiye memeli türlerinin geleceği ve korunması.

Dersin içeriği
1- Türkiye coğrafyası
2- Türkiye de memeli hayvanların araştırılma tarihi
3- Memelilerin tanıtıcı özellikleri,
4- Memelilerin filogenisi ve evrimi,
5- Memelilerin filogenisi ve evrimi,
6- Memelilerin ekolojisi,
7- Memelilerin sınıflandırılması
8- Türkiye memeli türlerinin listesi ve yayılışları
9- Türkiye memeli türlerinin listesi ve yayılışları
10- Türkiye memeli örneklerinin toplanması ve saklanması,
11- Türkiye memeli örneklerinin toplanması ve saklanması,
12- Türkiye memeli türlerinin geleceği ve korunması.
13- Türkiye memeli türleri üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi
14- Türkiye memeli türleri üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alıp başarı ile geçen bir öğrenci memelilerin temel özelliklerini bilir
2- Memeli gruplarının genel biyolojik özelliklerini bilir.
3- Memelilerin büyük tasonomik gruplarını ve bu grupların dünya üzerindeki genel yayılış alanlarını bilir
4- Türkiye'deki memeli hayvanları tanımış olacaklar.
5- Türlerin yaşam ortamları hakkında bilgi sahibi olacaklar.
6- Yaşam ortamlarının korunması konusunu öğrenecekler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 5 50
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı *Krystufek, B.; Vohralik, V. 2001, 2009. Mammals of Turkey and Cyprus. Knjiznica Annales Majora, Slovenije, Koper.
Yardımcı Kaynaklar *Demirsoy, A.(1996). Memeliler. Meteksan A.S. ( Çevre Bakanligi Pro.) 1-292. *Kuru, M.( 2000). Omurgali Hayvanlar. Palme Yayincilik Ankara.1-841.

Ders ile ilgili dosyalar