Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRKİYE MEMELİLERİ |
İkinci düzey |
BİY 534 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. COŞKUN TEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. COŞKUN TEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım, örnekler üzerinde beraber inceleme,
soru cevap, görsel kaynakların kullanımı, tartışma
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; memeliler hakkında genel bilgi vermek, Türkiye memeli türlerini tanıtmak ve yayılışları hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Türkiye coğrafyası, Türkiye de memeli hayvanların araştırılma tarihi, memelilerin tanıtıcı özellikleri, filojenisi ve evrimi, ekolojisi, sınıflandırılması, Türkiye memeli türlerinin listesi ve yayılışları, memeli örneklerinin toplanması ve saklanması, Türkiye memeli türlerinin geleceği ve korunması.
|
1- |
Türkiye coğrafyası
|
2- |
Türkiye de memeli hayvanların araştırılma tarihi
|
3- |
Memelilerin tanıtıcı özellikleri,
|
4- |
Memelilerin filogenisi ve evrimi,
|
5- |
Memelilerin filogenisi ve evrimi,
|
6- |
Memelilerin ekolojisi,
|
7- |
Memelilerin sınıflandırılması
|
8- |
Türkiye memeli türlerinin listesi ve yayılışları
|
9- |
Türkiye memeli türlerinin listesi ve yayılışları
|
10- |
Türkiye memeli örneklerinin toplanması ve saklanması,
|
11- |
Türkiye memeli örneklerinin toplanması ve saklanması,
|
12- |
Türkiye memeli türlerinin geleceği ve korunması.
|
13- |
Türkiye memeli türleri üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi
|
14- |
Türkiye memeli türleri üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alıp başarı ile geçen bir öğrenci memelilerin temel özelliklerini bilir
|
2- |
Memeli gruplarının genel biyolojik özelliklerini bilir.
|
3- |
Memelilerin büyük tasonomik gruplarını ve bu grupların dünya üzerindeki genel yayılış alanlarını bilir
|
4- |
Türkiye'deki memeli hayvanları tanımış olacaklar.
|
5- |
Türlerin yaşam ortamları hakkında bilgi sahibi olacaklar.
|
6- |
Yaşam ortamlarının korunması konusunu öğrenecekler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
2
|
10
|
Arazi çalışması
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
5
|
50
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
*Krystufek, B.; Vohralik, V. 2001, 2009. Mammals of Turkey and Cyprus. Knjiznica Annales Majora, Slovenije, Koper.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
*Demirsoy, A.(1996). Memeliler. Meteksan A.S. ( Çevre Bakanligi Pro.) 1-292.
*Kuru, M.( 2000). Omurgali Hayvanlar. Palme Yayincilik Ankara.1-841.
|
|