Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Radyoterapi > TÜRKÇE - KOMPOZİSYON - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKÇE - KOMPOZİSYON - I Birinci düzey RYT 113 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ERCİYES ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli UZAKTAN EĞİTİM
Dersin amacı Yükseköğrenimini tamamlamış olan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi.
2- Dil-kültür ilişkisi.
3- Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Altay Dillerinin ortak özellikleri.
4- Türk Dilinin gelişmesi ve ana hatlarıyla tarihî devirleri. Türk Dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları.
5- Türkçedeki sesler ve sınıflandırılması Türkçenin ses özellikleri.
6- Örnek eser incelemesi: şiir, hikaye vb.
7- İmlâ kuralları ve uygulaması (sesler ve eklerle ilgili kurallar)
8- ARA SINAV
9- İmlâ kuralları ve uygulaması (Ayrı ve bitişik yazılış, özel isimlerin imlâsı) Noktalama işaretleri ve uygulaması.
10- Kompozisyonla ilgili genel ön bilgiler, metinler üzerinde uygulamalar.
11- Yapım ve çekim ekleri ile metinler üzerinde uygulamalar.
12- Türkçenin güncel meseleleri ve konu üzerinde tartışmalar.
13- Hazırlıklı, hazırlıksız konuşma yöntemleri.
14- Örnek eser inceleme: şiir, hikaye vb.
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini kavrayabilir
2- Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilme ve toplumda kabul görebilme
3- Kendi ana dillerini daha iyi anlayıp kullanabilme
4- Ana diline hakim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilme
5- Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi.
6- Takım çalışması yapabilme becerisi.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Sorumluluğu altındaki radyoterapi cihazının çalıştırılması, kullanılması ve bakımını bilir. Cihazları kullanıma hazır hale getirir, olası arızaları sorumlu kişiye bildirir.
4- Tedavi öncesi kullanılacak malzemeleri hazır bulundurur.
5- Uzmanın belirlediği tedaviyi belirlenen ölçü ve hesaplara göre uygular. Radyoterapi sırasında hastanın durumunu kontrol eder.
6- Hastalar için her türlü koruma bloklarının hazırlanmasını bilir, hastanın immobilizasyonunun sağlanmasında, termoplastik maske ve aparatlarını uygulamaya hazır hale getirir ve uygulamada görev alır.
7- Otomatik banyo cihazlarının kullanır. Uzmanlarla birlikte simülasyon işlemlerine, port filmlerinin çekimi işlemlerine katılır ve cihazları kullanır.
8- Radyasyon güvenliğini bilir. Yok edilmesi gereken radyoaktif atık malzemenin çevreye zararlı olmasını önlemek için gereken tedbirlerin alınmasında görev alır.
9- Tümör oluşumu ve hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
10- Tehlike durumunda radyasyon güvenliği kurulunca hazırlanmış olan acil durum planını uygular.
11- Işın tedavisi görecek hastaların gereksinim duyabileceği her türlü yardımcı malzemeyi hazırlar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19- Sosyal hayata fiziksel ve duygusal olarak uyum sağlayarak toplum için sosyal sorumluluğunu yerine getirir.
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     43
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar