Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA I |
Birinci düzey |
BFİZ221 |
Zorunlu |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. TUNCAY KARAASLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. TUNCAY KARAASLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, bir bilgisayar dili öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bilgisayar tarihçesi ve bilgisayarı oluşturan birimler, Akış diyagramları ve algoritmalar, Giriş çıkış deyimleri, Değişken tanımları,Veri tipleri, Karşılaştırma ve dallandırma deyimleri, Çoklu karşılaştırma deyimi For döngüsü, While ve do döngüleri, Sıralama algoritmaları ve kodlarının yazımı, Arama algoritmaları ve kodlarının yazımı,Dinamik değişkenler, Nesneye yönelimli programlamaya giriş, Dosyalar için giriş çıkış komutları
|
1- |
Bilgisayar tarihçesi ve bilgisayarı oluşturan birimler
|
2- |
Akış diyagramları ve algoritmalar
|
3- |
Giriş çıkış deyimleri
|
4- |
Değişken tanımları
|
5- |
Veri tipleri
|
6- |
Karşılaştırma ve dallandırma deyimleri
|
7- |
Çoklu karşılaştırma deyimi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Do döngüsü
|
10- |
While döngüsü
|
11- |
Sıralama algoritmaları ve kodlarının yazımı
|
12- |
Arama algoritmaları ve kodlarının yazımı
|
13- |
Dinamik değişkenler
|
14- |
Statik değişkenler
|
15- |
Dosyalar için giriş çıkış komutları
|
16- |
Son Sınav
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bilgisayarı oluşturan ana unsurları yorumlar
|
2- |
Bilgisayarın işletim sitemleri hakkında bilgisi olur
|
3- |
Bilgisayarın çevre birimlerini tanır
|
4- |
Bir problem çözümünü algoritma ile ifade edebilir
|
5- |
Bir algoritmayı akış diyagramları ile gösterebilir
|
6- |
Giriş çıkış deyimlerini sıralar
|
7- |
Döngü ve karşılaştırma deyimlerini kullanabilir
|
8- |
Bir algoritmayı bir bilgisayar dilinde kod karşılığını yazabilir
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
|
|
2- |
Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
|
|
3- |
Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
|
|
4- |
Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
5- |
Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
8- |
Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
|
|
9- |
Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
|
|
10- |
Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
|
|
11- |
Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
|
|
12- |
Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
70
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|