Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
METİN ÇÖZÜMLEMESİ |
Birinci düzey |
RDE 301 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. TAMARA TANASHEVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SEVİNÇ ÜÇGÜL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin RDE 314 20.yy Rus Edebiyatı (Gümüş Çağı) dersinde teorik olarak gördükleri şairlerin metinlerini anlama, irdeleme ve analiz etmelerini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
19.yy sonu 20.yy başı dekadans dönem şairlerinin dahil oldukları ekolleri, edebi yönelimlerini ve yaratıcılıklarını tanımak amaçlı haftada iki saat verilen bir derstir.
|
1- |
Dersin amaçlarının ve dönem müfredatının öğrencilere tanıtımı. Ders işleyiş yöntemlerinin benimsenmesine dair çalışma. İncelenecek metinler hakkında bilgilendirilme.
|
2- |
İ. Bunin''in "San Franciskolu Adam" öyküsünün okunması, yazım tarihi araştırılması. Öykünün dil ve yapısal analizi.
|
3- |
İ. Bunin''in "San Franciskolu Adam" öyküsünde semboller ve diğer dil ve anlatım tekniklerinin yorumlanması.
|
4- |
A. Çehov''un "Uyumak İstiyorum" öyküsünü okuma ve anlama çalışmaları, uyarlanan kısa film izletisi.
|
5- |
A. Çehov''un "Uyumak İstiyorum" öyküsünün edebi analizinin yapılması.
|
6- |
A. Soljenitsın''ın "Öykürek" minyatürlerinin okunması, tür özelliklerinin incelenmesi.
|
7- |
A. Soljenitsın''ın "Öykürek" minyatürlerinin dil ve anlatım özelliklerinin incelenmesi.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
K. Paustovski''nin "Telgraf" eserinin okunması, öyküden uyarlanan kısa filmin izletisi.
|
10- |
K. Paustovski''nin "Telgraf" eserinin manevi değerlerin sorgulanması.
|
11- |
A. Averçenko''nun "Yasal Evlilik" ve "İnsanca Bir Gün" öykülerinin dil ve anlatım özelliklerinin incelenmesi.
|
12- |
M. Mişin''in "Şanslı Adam" öyküsünün okuma ve anlama çalışmaları, öyküdeki impressionist algı üzerine tartışmalar.
|
13- |
N. Teffi''nin "Hayat ve Dantelli Yaka" öyküsünün okunması, uyarlanan tiyatro izletisi.
|
14- |
N. Teffi''nin "Hayat ve Dantelli Yaka" öyküsünde maddi ve ahlaki değerlerin sorgulanması.
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin 19.yy sonu 20.yy başı Rus şiirini tanımalarını sağlamak;
|
2- |
Gümüş Çağ kavramı ve Rus edebiyat tarihi içerisindeki yerini metinler üzerinden görünür kılmak; / To make the Silver Age concept and its place in Russian literary history visible through texts;
|
3- |
Öğrencilerin metin analizi tekniklerine dair pratiklerini artırmak;
|
4- |
Söz konusu dönemin kültür tarihini metinler üzerinden anlamalarını sağlamak.
|
5- |
.
|
6- |
.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
|
|
10- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
11- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
12- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
13- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
3
|
9
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
2
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
4
|
4
|
16
|
Araştırma
|
6
|
6
|
36
|
Toplam iş yükü
|
|
|
99
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|