Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > DİN DEĞİŞTİRME PSİKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİN DEĞİŞTİRME PSİKOLOJİSİ Üçüncü düzey FDB673 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KUŞAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali KUŞAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze tartışma şeklinde
Dersin amacı Dini değişim ve dönüşümün kavramsal yapısı ve saiklerini tanıtmak.
Dersin tanımı Bu ders dine yönelik ve din değiştirmenin temel psikolojik motivasyonlarını konu edinen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dini değişim ve dönüşümün alanı
2- Dini değişim ve dönüşümün psikolojik motivasyonları
3- W. James ve Conversion
4- Dini değişim ve dönüşüm ile ilgili ilk dönem çalışmaları
5- Ani ihtida ve bilinçaltı süreci
6- Modern dünyada dini değişim ve dönüşüm
7- Dini değişim ve dönüşümün kişilik ile ilişkisi
8- Örnek dini değişim ve dönüşüm hikayeleri
9- Dini değişim ve dönüşüm sonrası yaşam
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenci: Dini değişim ve dönüşüm ile ilgili literatürü bilir
2- W. James'in bu konu ile ilgili yaklaşımını bilir
3- Ani ihtidanın sürecini bilir
4- Dini değişim ve dönüşümün psikolojik sürecini tanır
5- Dini değişim ve dönüşümün kişilik ile ilişkisini tanır
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı W. James; The Varieties of Religious experiences Ali Köse; Neden İslamı Seçiyorlar?
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar