Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Mekatronik Mühendisliği > MATEMATİK - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK - I Birinci düzey MAT 111 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans öğrencileri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Fen Fakültesi Öğretim Elemanları
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Örgün(Yüz Yüze)
Dersin amacı Branş derslerinde kullanılan temel matematik işlemlerinin öğretilmesinin yanında, analitik düşünme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Temel matematik konuları ve bunların mühendisliğe uygulamaları

Dersin içeriği
1- Kümeler, reel sayılar, bir denklem veya eşitsizliğin grafiği
2- Fonksiyonlar, bazı özel fonksiyonlar ve bu fonksiyonların pratik çizimleri
3- Trigonometrik fonksiyonlar, ters trigonometrik fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar ve tersleri
4- Limit, sağ ve sol taraflı limitler, limit kuralları ve bir fonksiyonun limiti
5- Süreklilik, sürekli fonksiyonlar, sürekli fonksiyonların özellikleri
6- Türev kavramı, türev alma kuralları, ters fonksiyonun türevi, ters trigonometrik fonksiyonların türevi
7- Logaritma fonksiyonun türevi, üstel fonksiyonun türevi, logaritmik türev alma
8- Hiperbolik fonksiyonların türevi, ters hiperbolik fonksiyonun türevi 10-
9- Parametrik denklemleri verilen fonksiyonların türevi, kapalı fonksiyonların türevi, yüksek mertebeden türevler
10- Türevin geometrik yorumu, türevin fiziksel uygulamaları
11- Bir fonksiyonun Maximum, Minumum noktaları, maximum-minumum problemleri
12- Türevle ilgili teoremler, L''Hospital kuralı, Rolle ve Ortalama Değer Teoremleri
13- Belirsiz şekiller, diferensiyeller
14- Asimtot kavramı, fonksiyonların değişimi incelenerek grafiklerinin çizimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3- Fonksiyon ve özelliklerini kavrayabilme
4- Limit kavramını anlayabilme
5- Bir fonksiyonun türevini almayı öğrenme
6- Türev yardımıyla bazı fiziksel problemleri çözebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
3- 2)Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3)Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4)Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5)Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6a)Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda bağımsız olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi;
8- 6b)Bağımsız olarak bireysel çalışma becerisi.
9- 7a)Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
10- 7b)En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
11- 7c)Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
12- 8a)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık.
13- 8b)Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
14- 9)Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
15- 10)Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
16- 11)Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
17- 12)Sensör teknolojileri, kontrol sistemleri, elektronik, mekanik ve bilgisayar mühendisliği disiplinlerine dair temel bilgiye sahip olma ve bu disiplinleri entegre ederek mühendislik çözümleri geliştirme becerisi.
18- 13)Dinamik sistemler, elektromekanik cihazlar ve donanım-yazılım entegre sistemlerinin analizi, tasarımı ve optimizasyonunu yapabilme becerisi.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     143
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Mustafa Balcı, Genel Matematik 1, Balcı yayınları, 2008.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar