Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GRAFİK TASARIMI - II |
Birinci düzey |
GRF202 |
Zorunlu |
4 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
TEMEL TASARIM-I, TEMEL TASARIM-II, GRAFİK TASARIM-I
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Mevcut değil.
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğrenci(1) ve öğretim elemanının(2) (1geliştirme-2değerlendirme) süreç odaklı proje geliştirme yöntemi ile grafik stüdyosunda uygulamalı olarak işlenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, öğrencilerin grafik ifade dili hakkında yeterli seviyeye gelmeleri, tasarlama ve sadeleştirme becerilerini geliştirmeleri, kurum kimliği tasarlamaya dair süreçleri doğru ve hızlı biçimde işletebilme yetisini kazanmalarıdır.
|
Dersin tanımı
|
Derste, dönemin ilk yarısında önceki dönemin ilk yarısındaki konuların devamı niteliğindeki grafik imgeler ve grafiksel sadeleştirme konularını, ikinci yarısında ise yine önceki dönemin ikinci yarısındaki konuların devamı niteliğindeki kurumsal kimlik tasarımı konuları yer almaktadır.
|
1- |
Dersin amacı, içeriği, gerekli malzemeler ve kaynaklar ile ilgili bilgilendirme. Bilgilendirme tasarımı hakkında sunum.
|
2- |
Piktogram tasarımı konusu, eskiz ve değerlendirme.
|
3- |
Piktogram tasarımı konusu, eskiz ve değerlendirme.
|
4- |
Piktogram tasarımı konusu, sonuç ürün haline getirme.
|
5- |
Kurumsal kimlik tasarımı konusunda sunum. Proje konularının belirlenmesi.
|
6- |
Kurumsal kimlik tasarımı eskiz ve değerlendirme.
|
7- |
Kurumsal kimlik tasarımı eskiz ve değerlendirme.
|
8- |
Kurumsal kimlik tasarımı, çalışmanın son haline getirilmesi.
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
VİZE HAFTASI
|
11- |
Sadeleştirme konusu (fotoğrafik görüntüden grafiksel imgeye), eskiz ve değerlendirme.
|
12- |
Sadeleştirme konusu (fotoğrafik görüntüden grafiksel imgeye), sonuç ürün haline getirme.
|
13- |
Sadeleştirme konusu (3B objeden grafiksel imgeye), eskiz ve değerlendirme.
|
14- |
Sadeleştirme konusu (3B objeden grafiksel imgeye), sonuç ürün haline getirme.
|
15- |
FİNAL HAFTASI
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin 3B nesnelerden grafiksel sadeleştirme yapabilme becerisi kazanmaları.
|
2- |
Öğrencilerin fotoğrafik görüntülerden grafiksel sadeleştirme yapabilme becerisi kazanmaları.
|
3- |
Öğrencilerin soyut kavramlardan grafik ifade yöntemleri ile görselleştirme yapabilme becerisi kazanmaları.
|
4- |
Öğrencilerin bilgilendirme tasarımı konularına hakim olmaları.
|
5- |
Öğrencilerin piktogram tasarımı konularına hakim olmaları.
|
6- |
Öğrencilerin kurum kimliği tasarlama sürecine hakim olmaları.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
8
|
104
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
8
|
8
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
8
|
8
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Cengiz Pircivan, Amblem Üzerine, Alternatif Yayıncılık, İstanbul, 2010. ISBN : 9789758015092
|
Yardımcı Kaynaklar
|
2. Becer, Emre, (2006) İletişim ve Grafik Tasarımı, Dost Kitabevi, Ankara. ISBN:9757501093
3. Bayar, Özge, (2019) Grafik Tasarım Rehberi, Kodlab Yayınları, İstanbul. ISBN:978-605-2118-44-3
|
|