Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Karakter ve Değerler Eğitimi (y.l.) > ERKEN ÇOCUKLUKTA KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ERKEN ÇOCUKLUKTA KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ İkinci düzey DE 514 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Erken çocukluk dönemindeki çocukta, değerlerle ilgili farkındalık geliştirmesine yönelik eğitim süreçlerini planlama, uygulama ve değerlendirme konusunda çok boyutlu bir bakış açısı geliştirmeyi sağlamaktır.
Dersin tanımı Erken çocukluk döneminde kavram gelişimi, değer kavramlarının gelişimi, ahlak gelişimi, değer eğitimi programları, değerlere ilişkin etkinlik geliştirme

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar
2- Erken çocukluk döneminde kavram gelişimi
3- Erken çocukluk döneminde değer kavramlarının gelişimi
4- Erken çocukluk döneminde ahlak gelişimi
5- Erken çocukluk döneminde değer eğitimi programları
6- Erken çocukluk döneminde değer eğitimi programları
7- Erken çocuklukta kazandırılabilecek değerler
8- Arasınav
9- Erken çocuklukta kazandırılabilecek değerlere ilişkin etkinlik geliştirme
10- Erken çocuklukta kazandırılabilecek değerlere ilişkin etkinlik geliştirme
11- Erken çocuklukta kazandırılabilecek değerlere ilişkin etkinlik geliştirme
12- Erken çocuklukta kazandırılabilecek değerlere ilişkin etkinlik geliştirme
13- Erken çocuklukta kazandırılabilecek değerlere ilişkin etkinlik geliştirme
14- Erken çocuklukta kazandırılabilecek değerlere ilişkin etkinlik geliştirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Değerleri sınıflandırır.
2- Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını analiz eder.
3- Karakter ve değer eğitiminde uygun öğretim, yöntem, teknikleri seçer ve uygular.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar