Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. COŞKUN TEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. COŞKUN TEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım, soru cevap, ödev, araştırma
|
Dersin amacı
|
Bu derste omurgalı hayvanların anatomisini çalışacağız ve dersin temel amacı omurgalı hayvanların anatomik yapılarını ve dizaynlarını karşılaştırmaktır
|
Dersin tanımı
|
Bu derste; Omurgalıların genel özellikleri, sınıflandırılması, derinin yapısı ve görevleri, iskelet sistemi, kas sisteminin yapısı ve sınıflandırılması, sindirim sistemi ve ilgili yapılar, sölomun gelişimi, mezenterler, kan dolaşım sistemi ve görevleri. Solunum sistemleri ve ilgili yapılar, boşaltım sistemleri, görevleri, üreme sistemleri ve görevleri, sinir sistemi, duyu organlarının yapısı ve fonksiyonları konuları işlenecektir.
|
1- |
Omurgalıların orijinleri ve filogenileri; Biyolojik dizaynları
|
2- |
Omurgalıların vücut planları ve morfolojileri.
|
3- |
Omurgalıların üremesi ve embriyolojisi.
|
4- |
Omurgalıların derisi, İskelet sistemleri - kafatası, Omurga, kaburgalar, Sternum ve üyeler iskeleti
|
5- |
Kas Sistemi
|
6- |
Solunum sistemi
|
7- |
Solunum sistemi
|
8- |
Dolaşım sistemi
|
9- |
Sindirim sistemi
|
10- |
Ürogenital sistem /Boşaltım
|
11- |
Ürogenital Sistem - Üreme
|
12- |
Sinir sistem
|
13- |
Duyu sistemi
|
14- |
Endokrin sistem
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Omurgalı hayvanları sahip oldukları anatomik özelliklerine göre ayırabilir.
|
2- |
Omurgalı hayvanların sahip oldukları anatomik özelliklerine göre karşılaştırabilir
|
3- |
Omurgalı grupları arasındaki homolog ve analog organları tanımlayabilir
|
4- |
Omurgalı grupları arasında homolog ve analog organları karşılaştırabilir
|
5- |
Omurgalı gruplarının sahip olduğu sistemlerin çalışma düzenini ve aradaki farkları tanımlayabilir.
|
6- |
Omurgalı hayvanların yaşam ve hareket şekline göre şekline göre sahip olduğu özel yapıları tanımlayabilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
15
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
15
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
13
|
2
|
26
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Omurgalıların Karşılaştırmalı Anatomisi. Ege Universitesi Yayını.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Comparative Anatomy of the Vertebrates 1997, by George C. Kent and Larry Miller. Wm. C. Brown Publishers
|
|