Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > OMURGALI HAYVANLARIN KARŞILAŞTIRMALI ANATOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OMURGALI HAYVANLARIN KARŞILAŞTIRMALI ANATOMİSİ İkinci düzey BİY 589 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. COŞKUN TEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN TEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım, soru cevap, ödev, araştırma
Dersin amacı Bu derste omurgalı hayvanların anatomisini çalışacağız ve dersin temel amacı omurgalı hayvanların anatomik yapılarını ve dizaynlarını karşılaştırmaktır
Dersin tanımı Bu derste; Omurgalıların genel özellikleri, sınıflandırılması, derinin yapısı ve görevleri, iskelet sistemi, kas sisteminin yapısı ve sınıflandırılması, sindirim sistemi ve ilgili yapılar, sölomun gelişimi, mezenterler, kan dolaşım sistemi ve görevleri. Solunum sistemleri ve ilgili yapılar, boşaltım sistemleri, görevleri, üreme sistemleri ve görevleri, sinir sistemi, duyu organlarının yapısı ve fonksiyonları konuları işlenecektir.

Dersin içeriği
1- Omurgalıların orijinleri ve filogenileri; Biyolojik dizaynları
2- Omurgalıların vücut planları ve morfolojileri.
3- Omurgalıların üremesi ve embriyolojisi.
4- Omurgalıların derisi, İskelet sistemleri - kafatası, Omurga, kaburgalar, Sternum ve üyeler iskeleti
5- Kas Sistemi
6- Solunum sistemi
7- Solunum sistemi
8- Dolaşım sistemi
9- Sindirim sistemi
10- Ürogenital sistem /Boşaltım
11- Ürogenital Sistem - Üreme
12- Sinir sistem
13- Duyu sistemi
14- Endokrin sistem
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Omurgalı hayvanları sahip oldukları anatomik özelliklerine göre ayırabilir.
2- Omurgalı hayvanların sahip oldukları anatomik özelliklerine göre karşılaştırabilir
3- Omurgalı grupları arasındaki homolog ve analog organları tanımlayabilir
4- Omurgalı grupları arasında homolog ve analog organları karşılaştırabilir
5- Omurgalı gruplarının sahip olduğu sistemlerin çalışma düzenini ve aradaki farkları tanımlayabilir.
6- Omurgalı hayvanların yaşam ve hareket şekline göre şekline göre sahip olduğu özel yapıları tanımlayabilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 15 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 15 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 13 2 26
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Omurgalıların Karşılaştırmalı Anatomisi. Ege Universitesi Yayını.
Yardımcı Kaynaklar Comparative Anatomy of the Vertebrates 1997, by George C. Kent and Larry Miller. Wm. C. Brown Publishers

Ders ile ilgili dosyalar