Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (yüksek Lisans) > KİŞİLİK VE DİN
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KİŞİLİK VE DİN İkinci düzey FDB576 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA ULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. ABDULVAHAP TAŞTAN, Doç. Dr. ALİ KUŞAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç.Dr. MUSTAFA ULU
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim, sunum/ seminer hazırlama
Dersin amacı Öğrencilerin, kişilik-din ilişkisinin Kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde karşılıklı etkileşime dayalı dinamik yapısını ve doğasını anlamalarını sağlamak.
Dersin tanımı Bu ders, belli başlı kişilik kuramlarının öğrenilmesini ve bu çerçevede kişilik- din ilişkisin analizini yapma becerisini kazanmayı içerir.

Dersin içeriği
1- Giriş:kuram ve kuramsal açıklamaların önemi
2- Belli başlı kişilk kuramları: Psikodinamik kuramlar
3- Davranışcı kuramlar
4- Bilişsel kuramlar
5- Araştırma odaklı kuramlar
6- Varoluşçu kuramlar
7- Psikolojik açıdan din
8- Kişilik kuramları ve din İlişkisi-I
9- Kişilk kuramları ve din ilişkisi-II
10- Kişilik-din ilişkisinde temel süreçler ve dinamikler
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kişilik-din ilişkisini kavramaya yardımcı olacak kavramları öğrenir.
2- Kişilik kuramlarını öğrenir.
3- Kişilik-din ilişkisini analiz eder.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3- Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ali Ulvi Mehmedoğlu, Kişilik ve Din, Dem yay., İstanbul, 2004.
Yardımcı Kaynaklar Banu Yazgan İnanç-Esef Ercüment Yerlikaya, Kişilik Kuramları, Pegem A yay., Ankara, 2008.

Ders ile ilgili dosyalar